Cum iti suna vanzari mai mari cu 130% dupa o campanie online de sezon? Sau un plus constant de 10%? Totul cu o investitie direct proportionala cu performantele. Sunt rezultate reale obtinute de magazinele online din 2Parale prin programele lor de marketing afiliat.

Mentalitatea Castigatoare In Marketing Afiliat

Este deja al 5-lea an de cand marketingul afiliat a intrat in strategia de marketing&vanzari a multor advertiseri din Romania si cu siguranta merita testat daca nu l-ai incercat. Numai prin 2Parale, de exemplu, s-au generat vanzari de peste 47 de milioane de lei (fara TVA). Vorbim de una dintre cele mai eficiente metode de promovare online, care iti permite sa platesti doar pentru rezultate si iti ofera acces la forta de vanzari a mii de afiliati, de la mari publisheri si site-uri de nisa, la specialisti SEO si PPC. Pentru o imagine si mai clara, in  Marea Britanie, de pilda, la fiecare lira sterlina investita in afiliere s-au generat vanzari de 11 lire sterline. Ne-ar placea sa stai la fel de bine cu ROI-ul si pe celelalte canale de marketing pe care le folosesti.

Este clar ca functioneaza, insa, pentru a profita de avantajele marketingului afiliat, este esential sa intelegi cum functioneaza si sa pleci la drum cu mentalitatea si asteptarile corecte. Prin urmare, hai sa lamurim cateva aspecte utile oricarui advertiser.

Platesti Doar Pentru Vanzari

Motiv pentru care  e bine sa tratezi afilierea ca pe un canal de vanzari. Pentru rezultate pe termen lung, nu gandi un program de afiliere ca o campanie de marketing cu buget fix, media-planning si strategie de promovare. Ca sa rezumam, tu pui la dispozitia afiliatilor unelte si o politica de promovare si ei se ocupa de vanzari. Daca vrei sa stii bugetul, e simplu: investesti atat timp cat vrei sa vinzi mai bine. Nu trebuie sa iti faci griji, poti controla inca de la inceput costurile. In functie de marja ta de profit, fixezi un comision avantajos atat pentru tine, cat si pentru afiliati. 

Rezultatele Nu Vin De La Sine

Orice canal de marketing ai folosi, trebuie sa te implici pentru a obtine rezultate. In final, ceea ce conteaza este ROI-ul, iar marketingul afiliat vine cu un mare plus la capitolul eficienta. Succesul unui program de afiliere depinde in  mare parte de advertiser, de modul  in care ii atrage pe afiliati de partea lui si ii determina sa vanda mai mult.

Trebuie sa te implici, reteaua de afiliere iti ofera acces la mii de afiliati, iti pune la dispozitie sistemul de tracking, rapoarte si statistici menite sa te ajute sa optimizezi, se ocupa de plati si tot ce inseamna aspectele administrative, insa dezvoltarea unui program de afiliere atractiv depinde de tine. Comisionul oferit afiliatilor, calitatea si frecventa actualizarii uneltelor de promovare, comunicarea constanta si recompensarea afiliatilor sunt cele care vor face diferenta.  Platforma si echipa 2Parale sunt aceleasi si pentru advertiserii din Top 10 si pentru cel de pe locul 200.

Esti Intr-un Parteneriat De Business

Advertiserul, afiliatii si reteaua de afiliere formeaza o echipa cu interes comun, acela de a castiga mai mult. Si aici sunt doua aspecte. Ca in orice echipa, neimplicarea unei parti afecteaza rezultatele tuturor, indiferent de performantelor celorlalti din grup. La fel, atat timp cat se mentine interesul comun, nu se pune problema favorizarii unui membru al echipei in dauna celuilalt. In al doilea rand, afiliatii si reteaua de afiliere sunt parteneri de business si trebuie tratati ca atare. Cu respect, seriozitate, o comunicare prompta… Daca nu raspunzi mesajelor din sistemul intern de comunicare din 2Parale, nu te astepta nici ca afiliatii sa iti aduca vanzari.

Lucreaza La Conversie

Niciun canal de promovare sau vanzare nu face minuni in lipsa unui proces de conversie optimizat. Daca vizitatorii gasesc cu greu pe site produsele interesante pentru ei sau se impiedica de pasii prea multi sau prea greori necesari pentru plasarea unei comenzi, pierzi oportunitatea de a profita de traficul adus de afiliati. Adica pierzi bani. Ai in vedere testarea constanta a procesului de cumparare, lucreaza la usability si dezvolta un site usor de navigat si orientat pe conversii.

Citeste Despre :

In orice initiativa de marketing este extrem de important sa pasesti cu dreptul pentru a avea succes, iar in marketingul afiliat mentalitatea potrivita poate face diferenta. Ne-am bucura sa ai in vedere toate aceste recomandari din experienta de peste patru ani a echipei 2Parale in marketingul afiliat din .ro. Si stay tuned, revenim curand si cu strategii de afiliere care iti sporesc conversiile aduse de marketingul afiliat.

Roxana Ivan, Marketing&Communications Assistant 2Parale

Roxana Ivan

Roxana Ivan


2Parale este cea mai mare retea de afiliere din Romania si Bulgaria, parte a Leo Burnett Group. Portofoliul 2Parale include 230 de campanii si mai bine de 18.000 de afiliati, care au livrat 65 de milioane de click-uri si au generat advertiserilor vanzari de peste 47 de milioane de lei (fara TVA).

Cosmin Daraban

Comments

comments