Cauti trenduri in social media pentru 2020? Vezi ce iti aduce noul an in materie de update-uri la cele mai utilizate retele sociale.
Fiecare an vine cu trenduri noi, update-uri si noutati numai bune de aplicat. Si stiu ca in urma articolelor din 2019 nu ai ramas pasiv.
via GIPHY
Ti-ai creat o pagina de Facebook pentru afacerea ta. Un cont business de Instagram si super contul de Business Manager. Probabil ai vazut si o crestere pe retelele de socializare ale firmei sau magazinului tau online. Si asta este foarte bine.
Asa ca, in articolul de azi vreau sa facem impreuna o retrospectiva a anului 2019. Si sa vedem cu ce se lauda Facebook si Instagram in 2020.
Esti pregatit?
Instagram 2019 VS 2020
Anul 2019 a fost unul dintre anii cu cele mai multe si importante update-uri pe Instagram. Anul trecut s-au lansat nu mai putin de 7 astfel de update-uri. Care au fost acestea?
1. Instagram Shopping – cumpara direct din Instagram
Noul update al Instagram permite utilizatorilor sa cumpere fara sa paraseasca aplicatia. Asta inseamna ca brandurile pot opta pentru functia de Instagram Shopping.
Desi acest update s-a lansat in 2019, va lua amploare in 2020. De ce? Pentru ca perioada de teste se va incheia si din ce in ce mai multe branduri vor aplica pentru acest feature.
Daca vrei sa aplici pentru Instagram Shopping, ai nevoie de un cont de Business Manager, un cont business de Instagram si de activitate pe contul de Instagram.
Apoi, este necesar sa legi catalogul cu produsele tale de contul de Instagram. Aplicarea pentru Instagram Shopping se incheie cu cererea unui review – contul tau este verificat si poti sa primesti acceptul sau refuzul de a utiliza aceasta functionalitate noua.
Citeste totul despre Business Manager si Instagram Shopping!
2. Camera si filtre noi in sectiunea Story
Instagram a inteles ca toti utilizatorii iubesc filtrele. Si story-urile. Si gif-urile. Si pozele.
Asa ca, unul dintre update-urile din 2019 abordeaza exact aceasta tema. Noul mod de creare permite utilizatorilor sa faca Insta Stories fara sa incarce mai intai o fotografie sau un videoclip.
Acest lucru este destul de important daca vrei sa partajezi un sondaj sau o poveste bazata pe text.
3. Donation Sticker – Donatii in story
Pe Instagram a aparut un sticker de donatie valabil in partea de Stories, care permite tuturor utilizatorilor sa stranga bani pentru o cauza sau o organizatie non-profit, direct din aplicatie.
Acest concept nu este chiar nou, deoarece pe Facebook se practica de ceva timp. Insa datorita numarului mare de utilizatori pe care ii are Instagram, echipa din spatele acestui proiect a gasit util stickerul pentru donatie. Fie ca ai o organizatie non-profit sau doresti sa sustii o cauza, Instagram Stories va fi locul potrivit pentru asta.
4. Creator Profile – profil nou pentru creatorii de continut
Acest tip de profil este destinat anumitor utilizatori Instagram. La fel ca profilul Business pentru conturile de Instagram, Creator Studio are cateva optiuni in plus. A fost testat de catre o multime de influenceri, insa este disponibil si in acest an sub forma de test.
5. Crearea filtrelor proprii in Story cu ajutorul Spark AR
In 2019, echipa Instagram a anuntat ca va permite oricui sa creeze filtre pentru Stories, cu ajutorul realitatii virtuale. In 2020 Spark AR Studio din Facebook (software-ul pe care marcile si designerii il folosesc pentru a crea filtre Instagram Stories) este disponibil inclusiv pentru utilizatorii Mac si PC. Asa ca pregateste-te sa ai propriul tau filtru pentru business-ul tau.
6. Ascunderea numarului de like-uri/aprecieri
Pe scurt, anul 2020 trebuie sa fie fara presiunea numarului de Like-uri, ci concentrat mai mult pe crearea unui continut unic si valoros, inclusiv crearea de diferite legaturi cu oameni din intreaga lume.
Testele au inceput la finalul lui 2019, iar in 2020 vei vedea din ce in ce mai multe conturi de Instagram care nu vor mai avea afisat numarul de like-uri.
7. Combaterea Bullying-ului prin “Away Mode”
Acest update lansat in 2019, ne permite tuturor sa apelam la modul “Away” (departe de retelele de socializare) in momentele dificile din viata noastra, tocmai pentru a nu avea contact cu Instagram pana cand trecem peste perioadele grele.
Tot pentru a scadea rata de Bullying, cei de la Instagram testeaza un avertisment pe care il primesc cei care doresc sa lase mesaje rautacioase, “haterii”. Anul 2020 va fi unul mai safe pe aceasta retea, mai controlat si cu mult mai mult continut de valoare.
Citeste si articolul despre ultimele update-uri ale Instagram in 2019.
Instagram in 2020
Anul 2020 vine cu noutati, dar si cu o serie de imbunatatiri pentru update-urile din anii trecuti. In continuare, vezi cele mai recente update-uri ale platformei Instagram si cum le poti utiliza.
#1 Dark Mode
Dark Mode e pentru tine daca iti doresti ca intreaga aplicatie sa fie pe fundal negru. Este un fundal mai usor de urmarit si nu ingreuneaza ochii. Inca se afla in faza de test, insa unele conturi au acces la feature de la finalul lui 2019.
Uite cum poti activa/dezactiva Dark Mode:
- iPhone: Intra in Setarile telefonului, selecteaza Display si Luminozitate, apasa optiunea Dark.
- Android: Intra in Setarile telefonului, selecteaza Display, selecteaza Teme si Tema Dark.
#2 Share postari la Story
Daca pana acum incarcai la story varianta simpla a pozei de la postarea din feed, acum poti da share postarii din feed direct pe Story. Cu ce te ajuta asta?
Poza din feed se transforma intr-o zona click-uibila daca este distribuita la story. In plus, story-urile tale pe aceasta baza vor arata impecabil. Asa iti poti anunta fanii ca ai o postare noua in feed.
De asemenea, poti sa distribui la story-ul tau si postarile altor conturi. De exemplu, poti da share unei postari de la clientul saptamanii. Poti sa iti promovezi un partener, un coleg, un proiect sau orice exista pe Instagram sub forma unui cont.
Pentru a distribui o postare la story:
- alege postarea pe care vrei sa o distribui
- selecteaza iconita sub forma de avion de sub imagine
- carusel sau video
- alege sa dai share la story-ul tau
#3 Instagram Shopping
In 2020 Instagram face un pas imens spre activitatea din eCommerce-ul mondial. Chiar daca in 2019 Instagram Shopping a fost doar in faza de test, acum se poate utiliza aproape in toata lumea. In Romania, Instagram Shopping va lua o amploare, mai ales ca testele s-au facut si pe conturi si afaceri din tara noastra.
Acum poti aplica destul de usor pentru Instagram Shopping, insa asa cum am spus mai sus, ai nevoie de putina rabdare si de un cont pus la punct. Apoi trebuie sa aplici pentru review si poti sa primesti sau nu acces la acest feature.
#4 Programarea postarilor din Creator Studio (Facebook)
Probabil una dintre cele mai mari probleme si dorinte legate de Instagram este programarea postarilor. Chiar daca exista cateva programe care te ajuta sa faci asta si sa iti organizezi activitatea din social media mai bine, adevaratul ajutor vine de la Facebook.
La fel cum postarile de pe paginile de Facebook pot fi programate doar din setarea Creator Studio, si postarile de pe Instagram se pot programa de aici.
Tot ce trebuie sa faci este sa ai pagina de Facebook pentru afacerea ta. Sa ai un cont business pentru magazinul tau online pe care sa il corelezi cu pagina de Facebook.
Odata corelate cele doua retele sociale, iti va fi mult mai simplu sa le folosesti impreuna. Din Creator Studio din pagina de Facebook, selectezi tab-ul Instagram, incarci continutul si alegi cand sa se posteze.
Da, asta este tot. Atat de simpluuu! Gata cu scuzele ca nu poti sa postezi constant pe Instagram.
#5 Elemente noi in Story
Pentru ca partea de stories a fost utilizata foarte mult, Instagram a introdus in 2019 o multime de elemente care se pot utiliza in acest segment.
Pe langa elementele cu care am fost obisnuiti (locatie, mentiune, hashtag, ora + altele), acum avem la dispozitie mai multe.
Poti sa faci diferite poll-uri (sondaje), poti sa adresezi diferite intrebari si sa dai raspunsurile public sau privat sau sa faci diferite quiz-uri (chestionare). De asemenea, se pot insera diverse gif-uri, poti insera fotografii sau sa creezi grupuri de chat.
Cele mai importante stickere sunt cel de donatii si cel cu countdown (numaratoare inversa) care te ajuta cand lansezi un produs nou, cand urmeaza un eveniment sau orice este de interes pentru tine.
De asemenea, acum poti sa pui o piesa preferata in story. Chiar daca este vorba despre conturile business, poate ai o piesa care iti reprezinta afacerea. Sau poate un coleg din echipa s-a indragostit de o melodie. Ai o lista luuuuunga de piese din care poti sa alegi si sa iti incanti ascultatorii pe story.
#6 Optiuni noi in Story
Pe langa noua camera si noile filtre, poti sa faci mult mai multe in story. De exemplu, poate vrei sa transmiti „La multi ani” cuiva, sau poate vrei sa fii sursa de inspiratie pentru cineva. Asadar, in partea de Story, gasesti tab-ul „Create” unde poti sa faci urmatoarele:
- Creezi un text pe un fundal colorat
- Urezi cuiva „La multi ani” sau ii multumesti pentru ceva
- Inserezi un GIF pentru amuzamentul urmaritorilor tai
- Ai 8 template-uri pentru diferite postari (sugestii de 3 conturi pe care sa le urmareasca utilizatorii, o piesa care iti place, cea mai buna pizza, citatul zilei, provocare pentru desen, sugestii de 5 melodii sau podcasturi sau orice continut audio, template pentru „Woke up like this”, sugestii pentru continut video)
- Postezi cand ai fost mentionat intr-un story
- Rubrica „1 year ago” – amintiri din aceeasi zi a anului trecut
#7 IGTV – Cont video pe Instagram
Chiar daca a facut furori in 2019, IGTV nu a fost atat de popular chiar la lansare.
Analistii spun ca IGTV va avea o crestere cosiderabila in 2020 comparativ cu anul trecut, deoarece din ce in ce mai multi utilizatori prefera sa consume continut intr-o singura platforma (Instagram).
Utilizatorii Instagram s-au obisnuit sa isi urmeasca brandurile preferate si pe IGTV. Asa ca, daca vrei si poti sa faci continut video, tine minte Instagram TV, creeaza-ti un cont special prin contul de IG si hai pe video!
Citeste si Instagram TV vs. YouTube.
Printre trendurile anului 2020 in social media si in special pe Instagram, se regasesc si giveaway-urile (concursurile). Aceste actiuni au forta de a creste engagementul pe contul afacerii, de a-ti creste contul, de a-ti crea o comunitate pe Instagram si de a rasplati utilizatorii care te urmaresc.
Vezi aici cum sa organizezi un giveaway de succes pe Instagram din articolul partenerului nostru, Ionut Tuta, expert IG!
Acestea sunt ultimele trenduri anuntate pana acum pentru platforma Instagram. Cu ajutorul acestora poti sa iti cresti afacerea si imaginea acesteia in social media. Tot ce trebuie sa faci, este sa incepi sa utilizezi Instagram si sa fii pe faza pentru urmatoarele trenduri in social media.
Vezi ce se poarta, ce poti scoate in fata in mediul online legat de afacerea ta si creeaza continut singur sau alaturi de echipa ta.
Gasesti, de asemenea, mai multe informatii despre social media, in Academia Gomag si pe blog-ul Silkweb sau Gomag. Urmeaza un articol despre ultimele trenduri in social media pentru Facebook 2020, asa ca fii pe faza.
Acum este randul tau! Arata-ne contul tau de Instagram si da-ne follow pe contul @gomag.ro
- Trenduri Social Media – 7 Trenduri Facebook in 2020 - februarie 4, 2020
- Trenduri Social Media – Instagram 2019 VS. 2020 - ianuarie 28, 2020
- Cum optimizezi conturile din social media pentru vanzare [Facebook + Instagram] - februarie 12, 2019