Peste 98% dintre oamenii care ajung pe site-ul tau pleaca fara a cumpara.

Gandeste-te la asta.

Vestea proasta e ca ai pierdut peste 98% din banii pe care ii investesti pentru a atrage trafic in site.

Vestea buna e ca te pot ajuta sa ii recastigi.

Mai mult decat atat, sa castigi increderea oamenilor pentru a-i motiva sa se intoarca in site si sa cumpere nu o data, nu de doua ori ci de fiecare data cand au nevoie de produsele sau serviciile tale.

De la Vizitator la Cumparator: Cum sa Transformi Traficul de pe Site in Clienti

Citesti acest articol pentru un motiv bine intemeiat. Afacerea ta nu vinde.

Sigur cauti ponturi simple pe care sa le pui in aplicare imediat, pentru a convinge mai multi oameni ce ajung in site-ul tau sa iti cumpere produsele sau serviciile. Si chiar vei gasi ponturile dorite daca citesti articolul cu atentie si le aplici in site.

Inainte sa incepem, trebuie sa stii ceva.

Multi antreprenori din eCommerce imi cer consultanta, primesc ponturi pe care le pun in practica si castiga rezultate reale, masurabile si, de cele mai multe ori, imediate. Nu e alt tip de feedback mai motivant decat sa stii ca sfaturile tale au ajutat la dezvoltarea unei idei de milioane.

Vreau sa te bucuri si tu de aceleasi rezultate pentru afacerea ta. Dar asta se va intampla doar daca iei anumite decizii, chiar acum:

  • Citeste articolul cu atentie si considera timpul petrecut pentru a-l consulta o adevarata INVESTITIE. Timpul este cea mai valoroasa resursa de care dispui asa ca focuseaza-ti atentia pe ceea ce citesti. Iti garantez, rezultatele vor aparea in cel mai scurt timp.
  • Dupa ce parcurgi articolul, motiveaza-te sa pui in aplicare macar unul dintre ponturile invatate. Iar investitia de timp pe care ai facut-o se va transforma in mai multe vanzari si mai mult profit pentru tine.
  • Aminteste-ti ca rezultatele mari sunt construite prin actiuni mici si continue. Pune in aplicare ponturile descoperite pe rand, tinand cont de piata in care activezi si de ceea ce cunosti despre oamenii care ajung in site. Acesta e ritmul normal in care afacerile cresc si fac performanta.

Ce vei afla in acest articol?

Astazi vei descoperi instrumentele care te ajuta sa transformi simplii vizitatori in lead-uri si clienti.

Cu alte cuvinte, aplicand ponturile invatate ii convingi sa faca o micro conversie (sa se aboneze, sa te urmareasca pe Facebook si pe alte retele, sa descarce un ghid, sa comenteze la articolele de pe blog etc.) dar si o macro conversie, sa iti cumpere produsul sau serviciul.

Cuprins:

  • Ce sunt micro si macro conversiile?
  • Cum iti dublezi rata de conversie?
  • De ce sa folosesti marketing automation?
  • Ce este remarketing si cum atrage oamenii inapoi in site?
  • Cum te ajuta Survey Exit sa faci profit in ultimul moment?

1. Ce sunt micro si macro conversiile?

Micro conversie – in eCommerce, este o actiune pe care oamenii o fac inainte de a cumpara produsul/serviciul tau. Conversiile nu se intampla cat ai spune peste, ci e nevoie sa creezi o relatie de incredere intre site si vizitator, pentru a-l convinge in cele din urma sa cumpere.

Exemple de micro-conversii

  • Abonarea sau obtinerea unei adrese de email
  • Descarcarea unui fisier (un pdf cu specificatiile produsului, un ghid, o oferta etc.)
  • Cautarea unui anume produs (de exemplu, cautarea produselor cu preturi mai mari)
  • Vizitarea unui landing page
  • Utilizarea casutei de cautare in site (asa identifici din primul moment de ce produs/serviciu este interesat)

Macro conversie – este o actiune finalizata, care e vitala pentru companie. De exemplu, daca scopul tau este sa vinzi un produs, macro conversia ia forma unei vanzari.

Trebuie sa intelegi ca micro conversiile stau la baza macro conversiilor, in acest caz, vanzarea. Cu pasi mici, intretinand interesul utilizatorului, ai oportunitatea de a-l convinge sa cumpere.

2. Cum iti dublezi rata de conversie?

Conform statisticilor, peste 98% dintre vizitatorii care ajung in site-ul tau, pleaca fara a converti. Insa stiai ca ii poti convinge sa revina in site si sa cumpere chiar daca au abandonat o data site-ul?

Instrumentele si tacticile pe care ti le prezint in acest articol au tocmai acest rol: de a-i face pe oameni sa se gandeasca de doua ori inainte de a parasi site-ul si chiar daca au plecat, sa ii faci sa revina: pentru a cumpara ceea ce vinzi, pentru a recupera cosul de produse abandonat sau pentru a-si oferi de buna-voie adresa de email (cu ajutorul careia, poti sa faci adevarate minuni).

Pentru ca ai nevoie de informatii concrete, cat mai complete si usor de aplicat, ti-am selectat 3 articole din blogul SilkWeb despre rata de conversie si metode de a o creste exponential.

conversie-vanzare

Mai intai, afla care sunt motivele pentru care rata ta de conversie lasa de dorit, dar si tactici utile, de aplicat imediat pentru a o imbunatati.

10 Motive Pentru Care Ai O Rata De Conversie Mica

Descopera alte ponturi interesante prin care sa vinzi mai mult in site-ul tau in timp ce cheltui mai putini bani sau alte resurse. Tot aici descoperi o aplicatie extrem de eficienta destinata cresterii ratei de conversie – Omniconvert, pe care te invit sa o incerci.

Cum Să Vinzi Mai Mult şi Să Plăteşti Mai Puţin – 6 Idei de Optimizare A Magazinelor Online

Pentru a creste rata de conversie, urmeaza programul nostru in 5 pasi, folosind tacticile din articol. Vei invata sa intelegi in profunzime clientul catre care vinzi, sa ii oferi ceea ce isi doreste. Ce iti mai ramane de facut? Doar sa te bucuri de conversii.

5 Pasi De Urmat Pentru A Creste Rata De Conversie

3. De ce sa folosesti marketing automation?

Marketing automation sunt solutiile care simplifica, automatizeaza si masoara actiunile de marketing dar si fluxul de lucru. Practic, iti permit sa afli mai multe despre utilizatori, sa le trimiti exact tipul de continut de care sunt interesati si asta in mod automat.

automation-marketing

O aplicatie de marketing automation nu doar trimite email-uri si colecteaza date despre clienti ci are o multime de alte avantaje care iti cresc net profitul.

Afla mai multe despre cum te ajuta instrumentele de marketing automation sa economisesti bani, timp si alte resurse, citind urmatorul articol.

Marketing Automation Pentru Incepatori [Infografic]

Pentru ca ti-am spus inainte ca poti face adevarate minuni pe baza adreselor de email colectate de la vizitatorii tai, iti recomand sa citesti si despre tipurile de email pe care trebuie sa le trimiti acestora. Aplica ponturile din articol si transforma-ti lead-urile in clienti si clienti fideli.

10 Tipuri De Email Pe Care Ar Trebui Sa Le Trimiti Clientilor

4. Ce este remarketing si cum atrage oamenii inapoi in site?

Remarketing (Retargeting) este o metoda de publicitate online care te ajuta sa ajungi din nou la oamenii care ti-au vizitat site-ul, poate chiar au adaugat un produs in cos, dar au plecat fara a face o conversie.

Probabil ai mai patit si tu: intri intr-un magazin online si citesti putin despre un produs de care esti interesat. Dar nu il cumperi. Cand navighezi in continuare pe Google, pe YouTube sau Facebook vezi reclame pentru acelasi site sau poate chiar pentru produsul de care esti interesat.

remarketing-conversie

Remarketing-ul iti ofera o a doua sansa de a convinge un vizitator sa se transforme in client, sa se aboneze sau sa realizeze orice alta conversie.

Cum? Descopera pasii necesari pentru a seta o campanie de remarketing cu rezultate concrete dar si tactici de vanzare accelerata, cu acelasi instrument.

5 Pasi Simpli Pentru Cresterea Vanzarilor cu Remarketing

Poti sa faci remarketing si pe Facebook. Afla totul despre beneficiile pe care le castigi folosind aceasta solutie. Aici iti voi arata cum sa castigi mai mult profit, in timp ce platesti mai putin.

Facebook Remarketing: Un Batman ce Te Ajuta sa iti cresti ROI-ul

5. Cum te ajuta Exit Survey sa faci profit in ultimul moment?

Stiai ca ai posibilitatea sa prevezi momentul in care vizitatorul se pregateste sa iti abandoneze site-ul? E adevarat, tehnologia a evoluat foarte mult astfel ca ai oportunitatea sa afisezi utilizatorului un mesaj personalizat chiar in clipa in care se gandeste sa plece din site.

Iti recomand exit survey, chestionarul pe care il afisezi la exprimarea intentiei de parasire a site-ului. Pe baza lui, afli informatii extrem de pretioase despre pontentialii tai clienti si creezi mai multa incredere.

Nu subestima impactul acestui instrument asupra oamenilor. Vei fi surprins cand vei afla care sunt problemele cu care se confrunta vizitatorii in site-ul tau, despre care nici nu aveai habar.

Asadar, iti recomand sa citesti articolul nostru pentru a afla in detaliu care sunt beneficiile exit survey, cum sa il integrezi in site si ce tipuri de intrebari sa pui. Mai mult, vei descoperi si un studiu de caz pe unul dintre magazinele de care ne ocupam si modul in care l-am ajutat sa isi creasca rata de conversie cu exit survey.

Cum Sa Afli Mai Multe Despre Clientii Tai – Exit Survey

Esti gata sa obtii mai multi bani de la acelasi trafic?

Esti gata sa obtii mai multe lead-uri si vanzari cu site-ul tau?

Iti recomand sa pui in aplicare ponturile descoperite in acest articol si nu neaparat toate deodata, ci pe rand. Incepe cu setarea solutiilor de marketing automation dorite, crearea sabloanelor de email si continua cu realizarea unor campanii de remarketing relevante, urmand sfaturile descoperite in articol.

Si nu uita:

  • Creeaza mesaje de convingere pe baza contextului – scoate in evidenta beneficiile pe care oamenii le castiga daca iti cumpara produsele sau serviciile
  • Creeaza incredere – oamenii nu cumpara daca nu au incredere in site. Ofera-le toate informatiile de care au nevoie, securizeaza-ti site-ul si procesul de finalizare a comenzii
  • Afiseaza un buton de chemare la actiune la sfarsitul fiecarui mesaj. Spune-le concret oamenilor ce sa faca dupa ce termina de citit un email, o pagina, un articol etc.
  • Educa-ti publicul tinta. Invata-i sa aiba incredere in cumparaturile online, in beneficiile produsului si in afacerea ta.

Spor la conversii!

Cosmin Daraban

Comments

comments