Pentru ca Facebook este considerat un „al doilea internet” multi dintre voi, oamenii de marketing, ati inteles acest lucru si o parte din voi utilizati corect acest canal atat pentru comunicarea cu clientii, cat si pentru cresterea vanzarilor. Cu peste 1,6 miliarde de utilizatori la nivel global si peste 8 milioane de utilizatori in Romania, acum in orice strategie de marketing, trebuie prevazut un buget alocat si pentru comunicarea / promovarea pe Facebook.
Azi vezi rezultatele unui studiu de caz asupra impactului culorilor in reclamele din Facebook Ads. Pentru acest lucru, am ales unul din conturile gestionate, mai exact contul unui magazin online de imbracaminte si incaltaminte sport.
Primii Pasi In Facebook Ads
In prima faza am setat scopul reclamelor, acesta fiind de a creste comunitatea / pagina, pe urma am ales targetul de clienti pentru produsele vandute de acest magazin. In articolul Construieste-ti Brandul Cu Facebook, am scris despre importanta comunicarii cu fanii bradului tau si interactiunea ta cu ei pentru a-i transforma in ambasadorii tai sau in clienti.
Pentru a testa impactul culorilor in viitoarele reclame din Facebook, a vedea ce culori de produse isi doresc potentialii clienti, am decis construirea a 6 blocuri de reclame avand acelasi mesaj, acelasi target demografic, acelasi tip de produs, dar culori diferite.
Urmatoarea imagine iti arata reach-ul fiecarei reclame, frecventa de afisare si cel mai important lucru CTR-ul ( rata de click ) – motivul pentru care a fost facut acest studiu de caz.
OK, am vazut ca utilizatorii nostri reactioneaza bine la culorile tari, acestea iesind mult mai bine in evidenta in contrastul culorilor din design-ul Facebook. Acest lucru nu inseamna neaparat ca cei care au dat click pe aceste reclame doresc produse pe aceste culori, dar putem afla asta in testele urmatoare ;).
Impactul Culorilor In Functie De SEX
Stii si tu ca in Facebook poti targeta utilizatorii pentru care afisezi reclamele si in functie de sex-ul acestora. Deci acest studiu de caz merge mai departe si analizeaza impactul culorilor in reclamele din Facebook Ads si in functie de sex-ul utilizatorilor.
Pastrand aceleasi reclame, cu mesaje, culori si target de varste neschimbate, am segmentat afisarile in functie de sex, pentru a vedea diferentele de comportament intre femei si barbati. Daca ai un magazin online cu produse destinate atat femeilor, cat si barbatilor, este important sa promovezi produse cat mai relevante nevoilor fiecaruia.
Rezultatele intregului test sunt prezentate in aceasta imagine.
Evolutia acestor informatii trebuie urmarita in continuare in contul tau de administrator al paginii de Facebook si mai ales in contul de Google Analytics (rezultatele venite in urma postatilor de produse in pagina ta). Trebuie sa stii exact ce tip / culoare de produse face ca fanii tai sa interactioneze cu magazinul tau, care se cumpara. Fa-ti cateva rapoarte, pune datele stranse cap la cap si foloseste aceste informatii in viitoarele tale campanii.
Impactul culorilor intr-o reclama online este extrem de importanta, dar ai grija si la mesajul transmis in acea reclama, testeaza mai multe exemple, fa combinatii in mod continuu pentru a fi cat mai aproape de reteta perfecta pentru tine.
Citeste despre : Monitorizarea Campaniilor Cu Google Analytics URL Builder
Tu ce produse vinzi online ? Cum iti masori reclamele ? Ce alte informatii mai testezi ?
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019