Se apropie Craciunul, Revelionul si intreaga suita de Mosi Craciuni, globulete, brazi si luminite. Traditional, acum incepe si sezonul reducerilor de iarna, cand o armata de clienti iau cu asalt magazinele fizice si online, in cautare de cumparaturi din implus cadouri pentru sine si pentru cei apropiati.
Problema e ca un procent sanatos dintre acestia nu mai revin, poate niciodata, in magazinele respective. Toti proprietarii de magazine si site-uri ofteaza resemnati si accepta ca e absolut normal sa plece clientii, daca nu mai ofera discount-uri.
Stop! Opreste-te aici, scapa de anxietatea pe care ti-o aduce gandul la ce se va intampla dupa sarbatori si hai sa vedem cum putem indrepta lucrurile.
Astazi vei descoperi cateva ponturi usor de aplicat in site-ul tau ce te vor ajuta sa transformi clientii de sezon in clienti fideli, clienti care continua sa cumpere si sa fie multumiti de brandul tau, promovandu-l mai departe.
1. Segmenteaza clientii si personalizeaza mesajele
Segmentarea, in general este asociata cu email marketing-ul, fiind o componenta de baza a acestei strategii. Astfel, primul pas pe care trebuie sa il faci acum este sa iti segmentezi clientii dar si utilizatorii.
De ce este important sa segmentezi? Pentru ca doar in acest fel vei stii cum sa iti personalizezi email-urile si sa trimiti mesaje cu potential ridicat de conversie. Doar imagineaza-ti ca vinzi lenjerie si dupa ce clientul cumpara (sa zicem, un barbat, necasatorit, la vreo 28-30 de ani), ii trimiti un email in care ii vorbesti despre lenjerie de corp pentru femei.
Ce relevanta are acest subiect pentru tipologia clientului? Probabil imi vei spune ca nu exista barbati care sa nu aiba o femeie in viata lor (cel putin mama) dar m-as mira sa vad un numar mare de barbati care sa cumpere lenjerie de corp pentru mamele lor.
Daca faci greseala sa trimiti acelasi mesaj catre toti clientii tai, sansele ca acestia sa cumpere scad iar relevanta email-urilor dispare. Asadar, nu te mira sa nimeresti in spam sau sa te alegi cu inca o dezabonare pe lista.
Ei, segmentarea te aduce mai aproape de clientul de sezon si mesajele personalizate ii vor demonstra ca valorezi mai mult decat un discount de 10% la un produs/serviciu. Iar el si nevoile sale valoreaza mai mult pentru afacerea ta, decat o suma de bani primita o data.
Despre segmentare am discutat in numeroase randuri – printre care si in Desparte Si Cucereste: Segmentarea Listei De Email, un articol util pe care iti recomand sa il citesti, pentru a afla mai multe detalii.
2. Pune accent pe email
Si daca tot vorbeam de segmentare si personalizare, cu siguranta ti-ai dat seama ca email marketing-ul va juca un rol principal in atragerea atentiei, interesului, dorintei si determinarea actiunii clientului de sezon.
Tipologia de mesaje pe care le poti trimite clientului tau este variata iar limita tine doar de creativitatea ta. Ce iti recomand este ca, in primul rand, dupa ce clientul a comandat, sa ii trimiti un mesaj de multumire si, eventual, sa il inviti sa te urmareasca si pe alte canale (de exemplu, Social Media).
Dupa ce produsul ajunge la clientul tau, trimite-i inca un email in care sa il intrebi cum i se pare, cat de mult se bucura ca l-a primit si daca totul e in regula. Adevarul e ca prea putini proprietari de site-uri se deranjeaza sa verifice daca produsul raspunde asteptarilor clientilor si ai mari sanse sa il surprinzi placut daca faci ceva diferit.
Stii care este secretul email-urilor ce duc la conversie? Automatizarea si marketing automation. Daca vrei ca oamenii sa continue sa cumpere si dupa sarbatori, iti recomand acest tip de instrumente, deoarece iti permit sa stabilesti reguli prin care trimiti doar anumite mesaje catre client, in functie de actiunile sale.
De exemplu, daca dupa ce a comandat navigheaza si sta o vreme intr-o pagina cu un alt produs, ii poti trimite un email personalizat in care sa vorbesti exact despre produsul vizualizat.
Ofertele personalizate reamintesc clientului de produsul pe care si l-a dorit la un moment dat, apeleaza la emotiile sale si cresc sansele de conversie.
Evident, in perioada sarbatorilor este indicat sa iti adaptezi si email-urile. Confera un aer mai festiv design-ului, adauga elemente specifice logo-ului (un glob, o caciulita de Mos Craciun, luminite multicolore etc.) si fa urarile de bine traditionale.
Extra Pont! Daca numele clientului tau este sarbatorit in perioada de dupa sarbatori (ex. Ion, Vasile, Stefan etc. si derivatele) creeaza un segment special in care sa faci oferte doar pentru persoanele respective.
3. Fii cu 10 minute mai inteligent decat concurenta
Ce vreau sa spun prin acest lucru? Surprinde clientul, fii diferit fata de concurenta si fata de actiunile obisnuite ce se petrec in general. Hai sa vedem cateva exemple.
O actiune interesanta (si care e din ce in ce mai populara) este adaugarea unui bilet de multumire si semnat de catre proprietarul afacerii, in cutia in care este livrata comanda. De asemenea, in comanda poti include si un cadou simbolic, reprezentativ pentru aceasta sarbatoare. De exemplu un glob personalizat cu logo-ul firmei tale (majoritatea oamenilor impodobesc bradul in aceasta perioada), o felicitare, un calendar personalizat, o agenda draguta sau ceva util pe care sa il foloseasca si sa isi aminteasca de tine, de fiecare data cand il vede.
O alta modalitate prin care sa iti exprimi gratitudinea este sa iti gasesti clientii in Social Media (merge mai bine cand ai o afacere mica) sau, mai usor, sa le recomanzi sa faca o poza cu produsul tau si sa foloseasca un anumit hashtag cand posteaza. In acest fel ii gasesti rapid si le poti multumi personal pentru faptul ca te-au ales pe tine. Desigur, tot acum le poti ura sarbatori fericite si ii poti invita sa devina fanii paginii tale, pentru ca le pregatesti cateva surprize.
Tot aici, te poti gandi la o serie de continut, in ce format doresti tu, pe teme educationale: cum sa foloseasca produsele, care sunt avantajele/dezavantajele, cum folosesc alti clienti produsele, cum au fost create, de unde au aparut ideile etc.
Faptul ca acest continut este publicat in serie, la un anumit interval de timp, determina o senzatie placuta de anticipare pentru clientii tai; exista sanse mari sa ramana interesati si sa tot revina in site, acolo unde se afla la un pas de produsele tale.
Citeste si: 365 zile de eCommerce: Despre sezonalitatea produselor
4. Gandeste-te la un program de fidelizare
Un program de fidelizare are avantajul ca inglobeaza toate tacticile pe care le doresti pentru cultivarea loialitatii clientilor tai. Poate fi vorba de un sistem de puncte de fidelitate acordate conform unei reguli ce se transforma intr-un discount sau intr-o suma de bani cand ajung la o limita setata.
Pe de alta parte, poti sa gandesti o regula de discount ce se aplica doar la a doua achizitie in site, un abonament exclusiv pentru cei care cumpara in mod repetat sau beneficii extra, pentru clientii fideli.
Ideea e ca tipul recompensei pe care o oferi depinde in mare masura de specificul afacerii tale si de nevoile pe care le-ai identificat la consumator si pe care ar trebui sa le ai notate in avatarul de client (Buyer Persona).
5. Investeste in campanii PPC cu Google AdWords si Facebook Ads
Despre beneficiile campaniilor de remarketing cu Google AdWords si Facebook Ads nu are rost sa mai discutam aici, din moment ce am povestit in alte articole.
Insa in acest context, al atragerii clientului de sezon inapoi in site, pentru a-l fideliza, remarketing-ul poate juca un rol principal, asta daca stii cum sa faci reclame relevante, care sa nu enerveze utilizatorul ci sa il ajute sa aiba un stil de viata mai bun.
O prima idee este sa faci remarketing pentru clientii care au cumparat un anumit produs in aceasta perioada, cu produse complementare, care sa completeze pachetul. Sincer, cred ca este mai eficient sa faci cross-selling cu remarketing decat sa ii trimiti un email clientului imediat dupa ce a facut comanda. De ce? Deoarece un astfel de email are potentialul sa ii trezeasca pareri de rau, ca nu a facut deodata comanda pentru ambele produse.
Revenind, alege produse complementare, relevante si adopta o abordare creativa, fii natural in bannerele folosite.
De asemenea, daca urmeaza sa schimbi stocul sau sa lansezi un produs nou cu ocazia inceputului de an, nu ezita sa iti targetezi clientii de sezon cu reclame prin care sa ii anunti ce vrei sa faci. Clientii care au cumparat cel putin o data sunt mai usor de convins sa cumpere a doua oara, a treia oara si tot asa.
Citeste si: 7 Ponturi Utile Pentru Mentinerea Vanzarilor Post Holiday
Astazi ai descoperit cateva ponturi interesante care te invata cum sa transformi clientii de sezon in clienti fideli si sa continui sa vinzi, chiar si dupa ce trece nebunia sarbatorilor de iarna.
Nu uita, puterea de cumparare exista iar costul necesar pentru tine, pentru a convinge clientii actuali este mult mai mic fata de costul achizitiei de noi clienti.
Iti recomand sa salvezi articolul si sa pui in aplicare tacticile regasite aici, pentru a te asigura ca recuperezi interesul clientilor tai.
Tu ce faci dupa sarbatorile de iarna? Intri in pana de clienti sau continui sa vinzi, aplicand tactici de marketing pentru fidelizarea clientilor?
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019