Cu totii stim deja ca un blog joaca un rol crucial in orice strategie de online marketing, indiferent ca e un blog de companie sau unul de sine statator.

De aceea, am discutat pana acum despre idei de continut pe care le poti implementa si despre rolul sau insa am omis o alta parte importanta.

Cum sa vinzi pe blog.

Cum sa scoti timpul valoros si banii investiti in hosting, domeniu, tema si asa mai departe.

Cum sa valorifici si orele sau minutele in care ai scris chiar rupt de oboseala dupa o zi lunga la job sau dupa ce ai avut grija de copii (mai ales daca sunt mici 🙂 )

sursa: Giphy

Astazi iti voi arata cum sa vinzi produse pe blog si cum sa iti cresti radical sansele de conversie chiar daca n-ai mai facut asta niciodata pana acum.

Dar mai intai, ce este un “produs”?

Poate fi un produs fizic, incepand de la un tricou si pana la o grebla, sau un produs virtual – cum e un ebook sau platforma Gomag.

De asemenea, un produs poate presupune efort continuu din partea ta dar aici nu ma refer doar la orele lucrate. Asa ca nu vom vorbi despre roluri ca freelancer, asistent virtual sau alte servicii.

Odata ce am lamurit acest aspect, hai sa mergem mai departe.

Cele doua elemente cheie pentru a vinde produse pe blog

Ca sa ai succes atunci cand prezinti produse pe blogul tau, ai nevoie de doi factori:

  • Marimea audientei – ai nevoie de o comunitate in jurul blogului, oameni care sa te citeasca si sa revina in mod repetat
  • Un numar de cititori cu un grad ridicat de interes – mai calificati sa faca o conversie

Ei bine, cum te asiguri ca ai cele doua elemente cheie?

Construirea unei audiente inseamna mai multi clienti potentiali

Majoritatea bloggerilor se axeaza pe cresterea audientei lor si foarte bine fac.

Evident, cea mai buna metoda prin care sa faci asta este prin continut de calitate care e relevant pentru public, aduce valoare in vietile cititorilor si ii distreaza astfel incat sansele sa il distribuie sunt mari.

Sfatul meu? Scrie pe blog despre ceea ce esti pasionat. Oamenii sunt foarte sensibili la senzatia pe care o transmite un text iar atunci cand scrii din pasiune, aceasta se transmite mai departe indiferent ca e vorba de emotii pozitive sau negative.

De asemenea, chiar daca scrii un advertorial si nu cunosti bine subiectul, iti recomand sa te documentezi putin mai mult si sa te gandesti la ce au nevoie sau isi doresc oamenii targetati.

audienta-blog

Tinteste intotdeauna sa creezi o conexiune intre textul tau si oamenii care il citesc, altfel se vor plictisi, poate il vor scana si vor pleca fara sa se mai intoarca.

Bun. Atunci cand cresti o audienta, automat cresti si numarul de clienti potential catre care sa vinzi. Dar cum poti sa contorizezi lead-urile mai calificate pentru conversie?

Citeste si: Cum Generezi Trafic Intr-un Blog Nou

Creste posibilitatea de conversie prin actiuni asupra publicului

Mai intai, pentru a incepe procesul de calificare al cititorilor tai ar trebui sa ramai cat mai fidel temei pe care scrii. Continua sa fii relevant si recomanda intotdeauna produse legate de tema articolului sau tema centrala a blogului.

Sa zicem ca ai un blog de beauty sau de parenting. Cat de relevant ar fi sa apara la un moment dat un articol despre motocoase sau alt subiect dintr-o cu totul alta tema?

Sau cum ar fi daca ai scrie despre top tendinte de fashion toamna-iarna si, in text, ai trimite cititorii spre un site cu centrale pe lemne?

Ti-ai pierde relevanta si a-i intrerupe brusc experienta utilizatorilor la contactul cu blogul tau. Prin urmare, sfatul meu este sa te concentrezi sa scrii pe nisa ta si, in acelasi timp, sa recomanzi produse din nisa ta, la care si oamenii se asteapta sa le recomanzi.

Mai mult de atat, nu lasa niciodata utilizatorii sa intre in site si apoi sa plece fara sa obtii un mod prin care sa continui comunicarea cu ei si, eventual, sa ii atragi inapoi in site chiar daca ei uita de tine.

Ma refer la adresa de email. Fa lead generation cu cea mai mare incredere si aduna o baza tare cu adrese de email. Aceste contacte sunt mai calificate pentru conversie decat simplii cititori si chiar daca in momentul abonarii nu sunt foarte hotarati, ai timp sa ii convingi prin mesajele pe care le vei trimite ulterior.

Bun. Acum ca am stabilit cum sa pregatesti pas cu pas vanzarea de produse pe blog, e timpul sa vedem ce si cum poti sa vinzi.

Vinde propriile produse

Sa zicem ca esti pasionat sa faci lucruri cu mana ta (cum ar fi accesorii, imbracaminte, cosmetice bio, dulceturi sau alte alimente conservate etc.) si ti-ar placea sa le vinzi online, sa fructifici efortul pe care l-ai depus pentru crearea lor.

Poti sa le vinzi pe blog in combinatie cu pagina de Facebook, poti sa folosesti butonul de cumparaturi Gomag sau poti sa iti faci un shop (la produse putine iti recomand temele Toscana sau Factual din Gomag) pe care sa il legi de blogul tau.

Ideea e urmatoarea: tu ai strans deja o audienta de oameni interesati, adrese de email si cititori fideli care se tot intorc in blog pentru a-ti consuma continutul. Prin urmare sunt foarte aproape sa faca o conversie daca tu le ceri asta: fie prin plasarea butonului Gomag in articole, fie prin referire la link-ul spre shop din blog.

buton-gomag in blogul neakaisa

Acum recomandarea mea este sa iti promovezi produsele dar sa nu uiti nici de articolele cu care i-ai atras in primul rand, cu sfaturi si povesti – articolele gratuite in care le demonstrezi ca esti un expert in industria ta si pot sa aiba incredere in tine.

Pluseaza pe arma ta cea mai tare – continutul – pentru a-ti vinde produsele si creeaza mai putine texte in care doar iti lauzi produsele.

Citeste si: Strategia de a redistribui continutul din blog

Foloseste butonul de cumparaturi Gomag

Dupa cum ti-am zis si mai sus, butonul de cumparaturi Gomag e cea mai simpla modalitate prin care sa vinzi produse pe blog. Indiferent ca vrei sa vinzi produsele tale sau produsele altora, aplicatia iti permite sa generezi un cod pe care il copiezi in articolul tau.

Acesta va afisa automat produsul selectat impreuna cu un buton de adaugare in cos perfect functional, care va duce mai departe in magazin astfel incat clientul sa poata finaliza comanda.

Vezi mai jos cum functioneaza.

Nu doar produse, vinde-te pe tine

Ca sa vinzi, va trebui sa fii autentic.

Si am spus “va trebui” pentru ca atunci cand e sa vanda ceva, majoritatea oamenilor se transforma involuntar in mini-robotei pregatiti sa decarteze un discurs standard de vanzare.

Problema e ca putini constientizeaza asta: nu trece o zi fara ca noi, fiecare in parte, sa ne vindem pe noi insine. Indiferent ca e vorba de un interviu pentru un job pe care il dorim foarte mult, sau atunci cand facem cunostinta cu o persoana de care ne place, sau atunci cand vrem ca ideile noastre sa fie cele alese etc.

Daca incerci sa fii altcineva decat cine esti in oricare dintre situatiile de mai sus, sansele sa iti iasa sunt mici. Autenticitatea va bate intotdeauna artificialul si la fel se intampla si pe blogul tau.

Vorbeste cu oamenii de la egal la egal, explica-le intr-un limbaj usor de inteles cum ii vor ajuta produsele pe care le promovezi, ofera-le ajutor, sfaturi si fii acolo pentru ei.

Nu te catara pe un piedestal de pe care sa le vorbesti de sus ci diferentiaza-te prin continut de calitate, cu valoarea reala si transparenta.

Si un ultim sfat? Promoveaza si vinde produse in care ai incredere tu, in primul rand. Daca stii ca sunt de calitate, apreciate, potrivite, oricum iti va fi mult mai usor sa scrii despre ele decat un text mecanic despre un produs despre care nu stii nimic.




Citeste si: Adauga Unicitate Magazinului Tau Online Prin Blog

Se poate sa vinzi produse pe blog si sa iti recuperezi banii pe care doar i-ai investit in site-ul tau pana acum. Iar pentru asta trebuie sa ai o comunitate in jurul blogului si sa asculti ceea ce vor oamenii.

Desigur, pe langa sfaturile din articol, poti sa mai faci afiliere, articole sponsorizate, sa vinzi spatiu pentru reclame etc. insa astazi m-am concentrat doar pe doua aspecte ale vanzarii de produse pe blog.

Spune-mi, tu prin ce metode reusesti sa vinzi pe blog?

Cosmin Daraban

Comments

comments