Iti aduci aminte cum arata primul tau apartament?
Cum era? O vila superba cu vreo 5 dormitoare, nu doar unul ci mai multe locuri de parcare rezervate, electrocasnice de ultima generatie si tot tacamul?
Sau mai degraba o garsoniera intr-o zona mai putin centrala, cu o canapea veche si farfurii sterpelite de la parinti?

sursa: Giphy
Cumva, parca imi vine sa pariez ca marea majoritate n-am inceput viata de adult intr-o vila luxoasa.
Vezi tu, site-ul este casa afacerii tale, indiferent ca vinzi produse fizice, digitale, servicii sau orice altceva.
Sigur, toti ne dorim vila – pagini lustruite la perfectie, cu un design splendid, imagini mari, frumoase si un portofoliu uimitor de continut valoros care atrage cohorte de vizitatori si clienti, pofticiosi de mai mult.
Dar nu incepem de aici. Incepem in garsoniera naspa – cu informatii preluate de la furnizor, putin continut, poate cateva postari pe blog care par tinute impreuna cu scoci si un Doamne-ajuta.

Uite cum arata site-ul SilkWeb in 2006 dupa lansare (foarte animat si avea chiar si muzica!!)
Si e ok asa.
Pentru ca e vital sa incepi de undeva si sa intelegi ca, pe parcurs, e loc si timp suficient sa aduci imbunatatiri pentru a transforma garsoniera intr-o vila.
Astazi iti voi vorbi despre cum sa cresti un site si sa il pui pe picioare. Voi combina textul cu mai multe video-uri din canalul de YouTube pentru ca vreau sa ai cea mai tare strategie din start.
Am impartit articolul in 3 parti esentiale pentru cresterea unui site, pe baza celui mai eficient tip de sales funnel pe care l-am aplicat pana acum:
Pasul 1: Atrage trafic in site
Pasul 2: Atrage lead-uri si califica vizitatorii
Pasul 3: Atrage vanzari – transforma vizitatorii si lead-urile in clienti
Psst! Nu uita sa te abonezi la canalul de YouTube pentru a fi la zi cu cele mai noi video-uri.
1. Atrage trafic – creeaza continut interesant
Umanizarea experientei web si impactul asupra vanzarilor [2:23 minute]
Pentru a atrage trafic, de ce ai nevoie?
Doua lucruri: continut remarcabil si promovare pe multiple canale.
Daca site-ul este un magazin online, continutul acestuia rar va fi actualizat si de aceea ai nevoie de un blog.
Blogul reprezinta consistenta si constanta. Pentru ca aici poti sa publici continut nou mai frecvent decat intr-un magazin, poti actualiza articolele vechi si te poti juca, folosind o gramada de tipuri de articole si idei.
Ce duce la succesul unui blog?
Relevanta.
Consistenta.
Personalitatea.
Utilitatea.
Unicitatea.
Si engagementul.
De asemenea, umanizarea comunicarii prin continut cu vizitatorii. Urmareste video-ul pentru a descoperi mai multe detalii.
Pont! Daca lipsa de inspiratie e o problema, uite cateva idei de tipuri de articole pe care sa le scrii:
- Tutorial / articole “cum sa”
- Studii de caz – cum au fost folosite produsele / serviciile cu rezultate bune
- Q&A – cere intrebari de la vizitatori / clienti si raspunde-le pe blog
- Noutati si stiri despre business-ul tau
- Articole de tipul “de ce” – ofera-le oamenilor motive pentru care sa cumpere anumite produse / servicii
SEO pentru magazinele online cu articole din blog [1:39 minute]
Urmatoarele doua video-uri merg mai degraba pe partea de promovare si optimizare a continutului remarcabil pe care il creezi.
Daca esti la inceput sau nu dispui de un buget foarte mare, iti recomand sa faci SEO pentru site si articolele din blog.
Incepe cu cele mai populare produse / servicii sau cele asupra carora vrei sa atragi atentia, selecteaza produsele vedeta si fa SEO in pagini.
Pentru blog, plugin-uri precum Yoast iti vor face treaba mai usoara de fiecare data cand vrei sa publici un nou articol iar daca ai un magazin online pe Gomag, poti adauga metas-urile din admin, fara sa mai umbli la cod.
Nu trebuie sa faci toate optimizarile deodata. Azi faci SEO pentru 3-4 pagini prioritare, maine continui cu alte 3-4 si tot asa. Chiar daca rezultatele nu vor aparea din secunda urmatoare, in timp vei vedea cum urci in Google.
Vezi si video-ul in care iti arat cum sa faci SEO pentru magazin prin articolele din blog.
3 sfaturi utile pentru promovarea pe Facebook [2:47 minute]
Acum, degeaba creezi continut daca nu il duci in fata oamenilor interesati sa il consume. Ai nevoie de promovare.
Creeaza-ti o strategie de marketing imbinand mai multe canale de marketing: SEO, social media marketing, Google Ads, Facebook Ads, afiliere in cazul in care ai un magazin, video marketing, viralitate etc.
Posibilitatile sunt aproape nelimitate si depind de cat de creativ esti.
In video iti arat un prim pas pentru marketing: 3 sfaturi pentru promovarea pe cea mai mare retea de socializare din lume.
Citeste si: 5 ponturi de copywriting pentru postarile tale Social Media
2. Atrage lead-uri – califica utilizatorii site-ului
Email marketing de la colectare adrese de email la vanzare [3:35 minute]
Ok, ti-ai facut site-ul cunoscut in fata unei audiente aparent interesate. Dar cum iti dai seama ca este intr-adevar interesata?
Prin conversii. Vizitatorii calificati, care au o anumita intentie in legatura cu afacerea ta, vor face o actiune: iti vor da un share, like, te vor contacta, iti vor da adresa de email sau vor cumpara.
Insa in cele mai multe cazuri, nevoia nu este atat de urgenta incat vanzarea sa se faca imediat. Dar tu nu vrei ca ei sa te uite, prinsi in viata de zi cu zi, plina de distrageri.
Asa ca iti trebuie date de contact prin care sa mentii comunicarea cu ei. Iti trebuie adresa de email. Uite cum colectezi lead-uri si sa le ghidezi spre cumparare.
Ingredientele de succes pentru o campanie performanta de email marketing [11:02 minute]
Vreau sa iti vorbesc putin mai mult despre email marketing, deoarece majoritatea antreprenorilor il subapreciaza folosindu-l doar pentru email-uri de confirmare a comenzii, notificari urgente sau newslettere seci, fara poveste.
Sa folosesti email-ul pentru a creste un site este o arta. Fii creativ si surprinde-ti lead-urile pentru ca te-ai cruci sa stii cat de putine afaceri merg dincolo de script in comunicare.
Segmenteaza-ti baza cu adrese de email, fa personalizare, trimite mail-uri de bun venit si indoctrinare, mergi dincolo de prezentarea de produse in newsletter si organizeaza campanii de email marketing.
Descopera mai multe detalii pentru campanii performante in video.
Citeste si: 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email
Creste performanta campaniilor de remarketing cu HelloBar [5:37 minute]
Dar email-ul nu este singura metoda prin care sa le reamintesti oamenilor de tine si afacerea ta.
Fa remarketing pentru cei care nu au convertit cu un continut asemanator celui pe care l-au consumat, aminteste-le ca si-au uitat produse in cos, daca e cazul, si atrage-le atentia spre ceea ce e prioritar pentru tine.
Reclamele de tipul remarketing nu sunt foarte scumpe si au marele avantaj ca se adreseaza unor indivizi care sunt familiari deja cu site-ul tau. Deci sansele sa ii convinga sa converteasca sunt mai mari.
Stiai ca poti mari impactul reclamelor de remarketing, folosind si HelloBar? Afla cum din video.
3. Atrage vanzari – condu oamenii spre cosul de cumparaturi
Cum iti alegi produsul vedeta pentru vanzare [14:54 minute]
Produsul vedeta este cel care iti aduce profit, se vinde bine si este util clientilor. In majoritatea timpului este desemnat de alegerile oamenilor insa il poti alege si tu, pentru a atrage atentia asupra lui din start.
De asemenea, are sanse mai mari de vanzare, obtine mai multe testimoniale si poate fi folosit ca o “momeala”, un punct de atractie pentru clientii noi.
Uite prin ce proces poti sa il alegi.
10+ idei pentru a-ti creste vanzarile in homepage [11:46 minute]
Homepage-ul este in multe cazuri primul punct de contact cu site-ul dar si locul in care poti determina o decizie de cumparare, stimuland oamenii sa navigheze mai departe in paginile de categorie si produs.
Exista cateva elemente standard aflate aici pe baza bunelor practici de uzabilitate insa poti folosi si alte artificii care duc aproape intotdeauna la vanzari.
Personalizarea comunicarii, afisarea propunerii unice de vanzare, folosirea datelor din avatarul de client, personalizarea afisarii produselor in functie de trafic nou vs trafic fidelizat… sunt doar cateva dintre acestea.
Pentru mai multe idei care sa creasca vanzarile in homepage, urmareste video-ul de mai jos.
Vinde mai mult din prima luna prin campanii puternice de marketing [1:10:09]
Nu o sa ma intind aici foarte mult deoarece si video-ul este destul de lung. 🙂
Pentru a obtine vanzarea, trebuie sa intelegi ca oamenii vin de pe o multitudine de canale si reactioneaza la diferiti stimuli. Nu vei atrage clienti doar de pe email, din reclame, afiliere, SEO, pagina de Facebook – doar de pe un singur canal.
Daca vrei sa iti maximizezi sansele sa vinzi, va trebui sa ataci pe toate fronturile.
In video iti arat cum poti sa obtii vanzari inca din prima luna prin campanii avansate de marketing.
Citeste si: Profilul clientului ideal – de ce il creezi la inceput de drum
Evident, pentru a-ti scadea costul de achizitie, vei avea nevoie de campanii de fidelizare a clientilor si follow-up consistent.
Insa despre asta, vorbim altadata 🙂 .
Urmareste video-urile si pune in aplicare sfaturile primite pentru ca doar asa vei obtine rezultate.
Iar daca ai nevoie de ajutor, aplica pentru Planul de Actiune SilkWeb si permite-ne sa iti preluam noi grijile de marketing si promovare.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019