Afacerea ta este prezenta in mediul online?
Pentru ca azi o sa vorbim despre importanta prezentei afacerii tale in mediul online – mai exact pe retelele de socializare.
Cele mai cunoscute, dar si cele mai utilizate retele de socializare in Romania sunt Facebook si Instagram, asa ca azi iti spun cum sa iti optimizezi corect paginile sau conturile din social media.
Stiai ca optimizarea acestora este importanta, nu?

sursa: Giphy
In primul rand, este foarte important ca afacerea ta sa fie prezenta pe toate canalele de social media, iar asta presupune ca business-ul tau sa detina o pagina business de Facebook si un cont de Instagram.
Bineinteles ca poti alege sa fii prezent si pe alte retele, dar cum iti spuneam la inceput, optimizarea acestor pagini si conturi pe Facebook si Instagram este vitala.
Pentru ca in top cea mai utilizata retea de socializare este Facebook, vom incepe prin analizarea unei pagini de business si vom afla impreuna ce informatii trebuie sa contina, cum poti optimiza aceasta pagina pentru ca potentialii clienti sa te gaseasca mai usor, iar dupa primul contact cu brandul tau in mediul online, acestia sa ramana placut impresionati.
O pagina de Facebook pentru afacerea ta este mai mult decat o carte de vizita.
Este daca vrei, buletinul afacerii tale, unde potentialii clienti gasesc tot ce au nevoie pentru a cumpara de la tine. Indiferent ca afacerea ta vinde produse sau servicii, pagina de Facebook trebuie optimizata corect, spre vanzare.
Pentru ca vrei sa ai cat mai multe conversii, nu? Asa ca, hai sa vedem ce nu trebuie sa lipseasca de pe pagina ta de Facebook:
Primul pas si cel mai important, alegerea numelui pentru pagina de Facebook.
Alege ceva sugestiv, sau chiar numele companiei, al magazinului online, al site-ului de prezentare sau chiar al blogului, daca afacerea ta detine asa ceva. Tot aici poti sa alegi un nickname – fie alegi numele paginii, fie ceva descriptiv, pentru ca oamenii sa te poata eticheta (sa dea tag) paginii tale folosind un simplu @ si numele pe care il adaugi.
In al doilea rand, este important sa alegi tipul de business, si in functie de asta sa alegi template-ul corespunzator. Iti poti personaliza pagina de Facebook din Settings -> Templates and Tabs (setari – templaturi si tab-uri).
Poti alege din mai multe template-uri, cum ar fi standard, business, servicii, shopping, restaurante sau cafenele, pagina de politician, organizatie non-profit si altele.
Alegerea template-ului potrivit va afisa cele mai relevante informatii, dar si tab-uri sau butoane pentru ca vizitatorii paginii tale de Facebook sa gaseasca cat mai usor toate informatiile necesare.
Nu uita de tab-urile afisate in meniul din partea stanga a paginii de Facebook, asa ca alege-le pe cele mai importante pentru tine. Cele mai importante tab-uri sunt: Despre (About), Servicii, Fotografii, Magazin (Shop), dar si cele precum Note, Video, Evenimente si altele.
Dupa ce ai trecut de aceasta etapa, fii foarte atent la fotografia de profil, dar si cea de coperta (profile photo si cover photo).
Pe langa dimensiunile necesare pentru ca afisarea sa fie cat mai buna, ai grija sa optimizezi aceste doua fotografii si pentru mobil. Este cunoscut faptul ca cei mai multi oameni prefera sa isi petreaca timpul pe smartphone sau tableta, asa ca este necesar sa optimizezi aspectul paginii pentru orice device.
Pont!
Dimensiuni poza de profil (profile photo): 180 X 180 pixeli – afisata ca 160 X 160 pixeli.
Dimensiuni poza coperta (cover photo): 828 X3 15 pixeli – zona vizibila pe mobil de 560 pixeli.
Fotografia de profil trebuie sa te faca recunoscut din prima – cele mai multe branduri utilizeaza logo-ul, iar pentru fotografia de coperta, alege ceva ce este reprezentativ pentru afacerea ta, produsul vedeta, oferta lunii sau chiar un eveniment pe care il pregatesti.
Poti modifica fotografia de coperta de fiecare data cand vrei, mai ales atunci cand exista un eveniment important (implinirea a 10 ani de existenta, urari de sarbatori, lansarea unui produs / serviciu sau o perioada de reduceri).
Un alt pas important in optimizarea paginii de Facebook, este reprezentat de adaugarea tuturor informatiilor pentru intarirea credibilitatii, dar si pentru ca potentialii clienti sa aiba acces la informatiile necesare pentru a te putea contacta.
La sectiunea About (Despre) trebuie sa adaugi urmatoarele informatii:
- numele afacerii,
- nickname-ul,
- categoria afacerii (aici primesti sugestii relevante din partea Facebook),
- o scurta descriere a afacerii (cat mai concisa si cu cuvinte cheie pentru ca aceasta descriere se indexeaza in Facebook, dar si in Google),
- un numar de telefon,
- o adresa de e-mail,
- adresa site-ului,
- link catre contul de Youtube,
- catre contul de Instagram sau catre orice alta retea sociala.
- relevante mai sunt si informatii precum data infintarii, produsele sau serviciile pe care le vinzi si orice alte informatii care sa te ajute sa te deosebesti de concurenta.
Poti sa ii ghidezi pe vizitatorii paginii tale unde vrei tu cu ajutorul butonului de pe pagina. Pe acesta il poti seta astfel: ii poti indruma sa iti trimita un mesaj privat pe Facebook, sa iti trimita un e-mail, sa te sune, sa iti viziteze site-ul, sa faca o programare sau sa faca parte din comunitatea ta.
Un alt aspect important de care trebuie sa tii cont, este actualizarea sectiunii Our Story (Povestea noastra).
Este locul in care poti si este indicat sa scrii despre afacerea ta si nu esti deloc limitat la numarul de cuvinte. Aici poti adauga o fotografie sugestiva de coperta, dar si alte imagini in cadrul textului, link-uri sau poti sa personalizezi textul.
Citeste si: Cum faci content marketing fara sa te mai chinui cu un blog
Este momentul sa trecem la cea de-a doua retea de socializare unde afacerea ta trebuie sa fie prezenta – Instagram.
In ultimul timp, oamenii utilizeaza drept motor de cautare Facebook si Instagram, asa ca ar fi pacat sa nu profiti de existenta acestor retele.
Instagram este locul unde socializarea se face prin fotografii, iar un continut de valoare si un cont bine optimizat pot fi factori decisivi in alegerea unui potential client.
Contul de Instagram nu iti pune la dispozitie atat de multe optiuni pentru optimizare precum Facebook, insa exista cateva lucruri pe care trebuie sa le iei in considerare.
In primul rand, alegerea numelui este la fel de important precum alegerea numelui pentru pagina de Facebook. Daca iti doresti notorietate, e bine sa pastrezi acelasi nume pe toate canalele.
Alege ca fotografie de profil aceeasi fotografie pe care o ai pentru pagina de Facebook, pentru ca in acest fel potentialii clienti pot face asocieri mult mai usor. Iti sugerez sa optezi pentru logo-ul afacerii drept imagine de profil pentru Instagram.
Aceasta platforma iti ofera posibilitatea alegerii intre un cont simplu, standard, sau un cont business. Pagina de Facebook si contul de Instagram pot fi legate, iar in acest fel ai la dispozitie cateva optimizari in plus.
Poti adauga numarul de telefon si adresa de e-mail pentru a putea fi contactat, dar si adresa sediului sau magazinului fizic pentru un punct in plus la credibilitate.
Atunci cand faci trecerea de la un cont simplu la unul business, poti alege categoria afacerii tale, la fel cum poti face si pe Facebook.
Poti alege tipul de business, daca esti persoana publica sau daca acest cont de Instagram reprezinta un blog. Alege aceeasi categorie de business pe care ai ales-o pentru pagina de Facebook.
Exista un singur loc in care poti adauga informatii despre afacerea ta si un singur loc unde poti adauga un link. Acest loc de numeste BIO si iti ofera posibilitatea sa faci o scurta descriere a afacerii si sa adaugi un singur link – fie catre site, blog, magazin online sau landing page.
Modifica informatiile din BIO pentru ca vizitatorii tai sa fie mereu la curent cu ce se intampla in cadrul afacerii tale si modifica link-ul pentru a face trimitere catre ofertele pe care le ai, catre un articol nou sau catre un landing page de inscriere pentru un eveniment.
Citeste si: Instagram TV vs. YouTube
Nu uita sa utilizezi functia de Story, care iti permite sa postezi toate noutatile din viata afacerii tale, lansarea unui produs sau poze cu echipa.
Aceste story-uri functioneaza atat pe pagina de Facebook, cat si pe contul de Instagram. Utilizeaza toate instrumentele pe care le ai la indemana si creste-ti afacerea zilnic!
Vezi si prezentarea despre Optimizarea conturilor din Social Media.
Optimizeaza in permanenta pagina de Facebook si contul de Instagram al afacerii tale si fii mereu la curent cu toate noutatile. Urmareste conturile nostre atat pe Facebook (Silkweb si Gomag), cat si pe Instagram (Silkweb si Gomag) pentru a afla toate noutatile din domeniu si vino in grupul nostru de Facebook: eCommerce cu Gomag!
Vezi si video:
- Trenduri Social Media – 7 Trenduri Facebook in 2020 - februarie 4, 2020
- Trenduri Social Media – Instagram 2019 VS. 2020 - ianuarie 28, 2020
- Cum optimizezi conturile din social media pentru vanzare [Facebook + Instagram] - februarie 12, 2019