Simti ca, parca, tu esti unica persoana care iti citeste blogul?
E foarte posibil sa nu fie doar o senzatie, mai ales daca vorbim despre un blog nou lansat, cu ajutorul caruia vrei sa iti promovezi magazinul online si sa oferi un plus de valoare clientilor tai.
Pe deasupra, in peisajul aglomerat al mediei digitale din ziua de astazi, este extrem de dificil sa te diferentiezi, sa castigi vizibilitate pentru continutul tau fata de publicul potrivit, mai ales daca informatiile publicate nu sunt relevante pentru acesta.
Si chiar daca blogul este relevant iar continutul bine documentat, organizat si util, gandeste-te ca ai drept concurenta milioane de companii – tot nu atragi atentia pe care ti-ai dori-o.
Daca vrei mai multi cititori, implicit clienti pentru magazinul tau online si mai multa interactiune pe blog, citeste articolul de astazi; vei primi o serie de idei si sfaturi care te vor ajuta sa generezi trafic intr-un blog nou – blogul afacerii tale.
Despre necesitatea unui blog de companie am discutat in numeroase randuri, asa ca astazi nu voi mai enumera/demonstra avantajele acestuia ci vom trece direct la subiect.
1. Creeaza pagini de companie pe platformele sociale
Sincer, in ziua de azi nu iti permiti sa ignori platformele sociale daca vrei vizibilitate nu doar pentru blogul tau ci si pentru intregul tau brand. Si asta deoarece, uneori, Social Media e una si aceeasi cu audienta pe care o targetezi si actioneaza ca un pod de legatura intre continutul tau si viitorii clienti.
Atunci cand folosesti o varietate de canale sociale e mai usor sa obtii expunere pentru blogul tau de companie, indiferent ca are o zi sau ani de existenta in spate. Nu doar ca articolele devin mai usor de distribuit/castiga potential de a ajunge virale dar si volumul de referral traffic creste.
Prima retea catre care iti recomand sa iti intorci privirea este Facebook dar, in functie de caracteristicile identificate in profilul clientului ideal, poti profita si de potentialul unei pagini de Google+, Twitter sau LinkedIn.

Solutia la care ai visat este aici
Inscrie-te pentru a castiga
Secretele vanzarilor prin email marketing
Iar daca ai un brand in care mergi mult pe elementele vizuale, nu ignora Instagram, Pinterest sau Tumblr. Sau chiar si Snapchat, o platforma ce avanseaza pe zi ce trece.
Citeste si: Cum Sa Folosesti Blogul Pentru A-ti Salva Pagina De Facebook
2. Scrie continut cu adevarat util
Poate cel mai important pas pe care sa il faci in procesul de atragere de noi vizitatori in blog este sa le oferi informatii interesante si utile pentru ei, personal.
Stiu ca esti constient deja de acest pas insa pe cat de repetat este, pe atat de multa lume se concentreaza inca pe crearea unui continut util pentru ei insisi, nu pentru cititori – valoarea pe care o oferi e mica, aproape de zero.
De aceea, experimenteaza cu diferite tipuri de formate pentru continutul tau: video-uri cu pasi, sfaturi si exemple “cum sa”, stiri legate de industrie pe care sa fii primul care le publica, curiozitati legate de brandul tau (care sa ajute la formarea imaginii tale de brand si sa intareasca relatia dintre tine si ambasadori) etc.
Secretul (care, in definitiv, nu e chiar atat de secret) este sa te pui in pielea lor: ce informatii ii intereseaza pe clienti? Cum le pot imbunatati viata/ cum ii pot ajuta sa aiba un stil de viata mai confortabil? Care sunt problemele clientilor si care ar fi cea mai buna solutie pentru acestea?
Gandeste-te bine si creeaza-ti propriul continut, nu lua ce gasesti de-a gata de la altii. Intr-adevar, poti lua un subiect in trend din industrie dar da-i o forma unica, o forma caracteristica doar brandului tau.
De asemenea, nu uita de frecventa cu care publici informatiile. Incearca sa creezi un interval cu care cititorii sa se obisnuiasca. Daca postezi luni de la ora 9:00 si vineri de la ora 10:00, incearca sa mentii acest tipar. In timp, oamenii se obisnuiesc sa primeasca informatii conform acestui program si, fara ca tu sa ii mai inviti, vor intra pe blog pentru a-ti citi continutul nou.
3. Creeaza continut cu sanse mai mari de a fi distribuit
In principiu, cand vorbim de continut cu sanse mari de a fi distribuit ma refer in primul rand la imagini, grafice si infografice precum si video-uri. Acestea au implicit si o rata mare de distribuire pe retelele sociale, din moment ce atrag mai rapid atentia utilizatorilor.
Chiar si noi, la SilkWeb, adaugam cel putin o imagine explicativa in fiecare dintre articolele pe care le publicam pe blog iar, la anumite intervale, designerii nostri creeaza infografice pe subiecte importante pentru cititorii nostri, incepand de la infografice despre SEO (vezi articolul) si pana la studii de caz, cum a fost cel despre procentul site-urilor romanesti pregatite pentru mobil (vezi infograficul).
De asemenea, folosim video-uri in fiecare dintre articole precum si in paginile de servicii. Poti vedea un exemplu in pagina de servicii de generare lead-uri aici.
Acest format de continut (imaginile si video-urile) au si un alt mare atuu – fac textul mai lizibil, il aerisesc in timp ce sprijina ideea transmisa iar, pe deasupra, ajuta ochiul uman sa ramana concentrat.
Corect, nu trebuie sa inserezi in text o imagine sau un video doar de dragul de a o face sau pentru a “pacali” cititorul ci aceasta trebuie sa sprijine ideile transmise in text, sa il faca mai usor de procesat.
Si crede-ma, nu ai nevoie neaparat de un designer pentru crearea acestor elemente: poti folosi programe precum Canva sau chiar Photoshop, daca ai deja experienta in lucrul cu acest program.
4. Genereaza trafic in blog cu ajutorul unui concurs
O optiune rapida pentru a genera trafic in noul tau blog este organizarea unui concurs – prin intermediul acestuia ai sansa sa il promovezi direct in fata publicului potrivit.
Pana la urma, nu e nimic gresit sa faci putin valva in jurul blogului tau, abia lansat.
Regulile desfasurarii concursului depind de specificul afacerii tale: poate fi vorba de un sistem de puncte acordate in functie de distribuiri, comentarii sau alt tip de interactiune cu articolul publicat, cea mai buna imagine cu produsul tau etc. Apoi, premiul nu trebuie sa fie neaparat o suma imensa de bani care sa iti faca gaura in buget: poate lua forma unei reduceri sau un produs cadou din site-ul tau, obiecte simbolice marcate cu sigla brandului tau, puncte de fidelitate care se transforma in reduceri in site, un continut creat de castigator postat pe blogul tau etc.
De asemenea, te poti alia cu o alta firma din industria ta pentru un giveaway pe care il poti promova prin articole pe blog, postari pe Social Media etc., orice modalitate prin care sa incurajezi utilizatorii sa intre pe blog.
5. Profita de ajutorul liderilor de opinie si al influencerilor
Multi proprietari de afaceri fac greseala de a evita “aliantele” in online deoarece au impresia ca pierd din vizibilitatea propriului brand in favoarea unei firme ce poate ajunge la un moment dat sa se numere in randurile concurentei.
In acelasi timp, ori nu au incredere in bloggeri/influenceri, ori nu stiu cum sa trateze cu acestia pentru a le face oferte echilibrate si nici nu le da prin gand sa profite de vocea propriilor clienti.
La ce ma refer? Liderii de opinie se pot numara chiar printre clientii actuali ai firmei tale. Poti identifica clientii fideli activi pe platformele de Social Media si ii poti mentiona pe Facebook si Twitter pentru a vedea daca iti distribuie organic continutul.
In timp, odata ce numarul clientilor tai creste, poti crea un sistem de parteneriat sau o echipa de ambasadori cu beneficii speciale daca iti promoveaza continutul in mod activ.
6. Aloca un buget de promovare a articolelor prin intermediul reclamelor PPC
Iti recomand cu incredere sa aloci un buget, nu excesiv, pentru a da un boost articolelor tale pe Social Media, in special cu ajutorul Facebook Ads.
Dupa cum stii deja, Facebook a facut anumite modificari in prioritizarea continutului afisat organic in News Feed, alocand mai mult spatiu postarilor prietenilor si familiei. In acest context tu, ca si proprietar de afacere, trebuie sa depui mai mult efort pentru promovarea continutului tau.
Facebook Ads nu numai ca iti simplifica munca dar bugetul pe care trebuie sa il investesti nici nu e nevoie sa fie prea mare si ai avantajul targetarii in profunzime, astfel incat mesajul tau sa ajunga exact la audienta dorita.
Uite si un pont: nu e nevoie sa platesti pentru a da un plus de vizibilitate fiecarei postari pe Facebook. Reteaua iti pune la dispozitie o optiune de targetare organica, asemanatoare cu cea din Facebook Ads. Tot ce trebuie sa faci este sa selectezi audienta dorita si sa dai drumul postarii.
Citeste si: Adauga Unicitate Magazinului Tau Online Prin Blog
Daca tocmai ai creat un blog de companie si Analytics iti arata un volum foarte mic de trafic pe blog sau nu ai nici urma de trafic, pune in aplicare cele 6 ponturi de mai sus. Profita de avantajele platformelor sociale, promoveaza-ti articolele cu ajutorul Facebook Ads, fa-ti o echipa de ambasadori de brand, organizeaza un concurs si pune accent pe imagini si video-uri.
Iar cel mai important, ai grija sa gasesti subiecte relevante pentru cititorii tai, sa oferi informatii utile, care ii ajuta sa isi rezolve problemele si nevoile.
Daca ti se pare ca e prea mult efort si timp de investit pentru a-ti intretine blogul si pentru a atrage trafic in el in mod continuu, echipa de copywriteri SilkWeb iti sta la dispozitie. Continutul pe care il cream pentru tine va fi realizat in functie de nevoile identificate la nivelul publicului tau si, mai mult, va fi optimizat din punct de vedere SEO, pentru a ajunge pe o pozitie cat mai buna in Google.
Vrei sa profiti de experienta noastra de peste 11 ani de activitate? Contacteaza-ne acum!
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019