Acum ceva timp, am primit o intrebare pe grupul nostru, eCommerce cu Gomag:
Care sunt canalele cu cea mai mare rata de conversie si de ce au cea mai mare rata de conversie?
Ei bine, din punctul meu de vedere, cea mai mare rata de conversie este in offline, pe baza intalnirilor 1 la 1. Dupa cum am spus si intr-un alt video, clientul intreaba, vanzatorul raspunde iar asta creeaza o relatie in care increderea e mult mai mare.

sursa: Tenor
Offline, procesul de vanzare e influentat si de reactiile personale, pentru ca nu mai exista un ecran intre tine si client care sa va permita sa va controlati reactiile. Odata ce ajungi sa vorbesti personal cu el, iti va fi mai usor sa il convingi sa te placa, sa fie atent la tine si sa isi doreasca sa cumpere de la tine – mai ales daca ai si niste abilitati bune de convingere.
Apoi, canalul cu cea mai mare rata de conversie in online este email marketingul. De ce? Pentru ca abonatii din lista ta oarecum te cunosc. Ti-au dat adresa de email pentru ca au avut incredere, pentru ca le-ai dat ceva in schimb – un eBook, un video, un voucher, le-ai trimis un newsletter si se formeaza o legatura asemanatoare cu cea din intalnirile 1 la 1.
Dar odata ce ai reusit sa captezi atentia lui si sa ii trezesti interesul, e important sa nu te opresti aici. Chiar daca ai adresa lui de email, asta nu inseamna ca nu ii vei pierde atentia in secunda 2 dupa abonare.
Fa follow up imediat si intensiv, cu email de bun venit sau chiar un email cu oferta de care a fost interesat in momentul abonarii (in functie de lead magnet-ul accesat sau comportamentul lui in site). Stii vorba aceea, bate fierul cat e cald.
Oamenii cumpara atunci cand au incredere in tine, cand le place de tine, de brandul tau, de comunicarea ta pentru ca produse sau servicii… gasesc peste tot.
Al treilea canal ca importanta in rata de conversie este Google Ads sau SEO. De ce? Pentru ca in Google oamenii cauta, au probleme si pun intrebari, cauta solutii. Atunci cand esti in primele rezultate, indiferent ca prin SEO sau Ads, ai mult mai multe sanse sa vinzi.
Dar ce trebuie sa intelegi tu aici este ca optimizarea sau plasarea reclamelor tale trebuie realizata in jurul intentiei de cumparare a omului. Daca tot investesti bani sau timp in aceste canale de marketing, asigura-te ca site-ul tau are cele mai mari sanse sa fie afisat oamenilor cu intentie de cumparare evidenta, pe cuvinte cheie comerciale.
Asta daca vrei sa vinzi. Daca vrei awareness sau lead-uri sau orice alt obiectiv, selecteaza cuvintele cheie si creeaza continut sau mesaje in functie de etapa de achizitie din funnel in care este omul pe care il targetezi.
Daca esti in zona de fashion sau alte nise in care vanzarea se face la impuls iar procesul de vanzare este influentat foarte mult de imagini, atunci s-ar putea sa functioneze Facebook. De asemenea, canalul functioneaza cel mai bine in cazul produselor ieftine.
Pentru ca tu deranjezi oarecum experienta de navigare pe Facebook a utilizatorului dar daca targetezi foarte bine si mergi acolo unde trebuie o sa faci o vanzare. Facebook ar fi undeva pe locul 4 in topul canalelor de marketing care genereaza vanzari.
Avem discutiile 1 la 1, email marketing, Google Ads sau SEO – cautarile din Google si abia apoi Social Media.
Dupa care vine tare din spate Facebook Messenger, discutiile care o sa genereze tot mai multe vanzari. Deja acest tool permite brandurilor sa faca discutii deschise si in mod automat cu potentialii clienti. Oamenii prind incredere si deja se vinde pe Facebook Messenger.
Noi am inceput sa avem discutii cu potentiali clienti, am finalizat discutii acolo, clientii nostri la fel incep sa finalizeze comenzi prin Facebook Messenger..
Citeste si: Cum sa cresti un site [cu sfaturi din canalul de YouTube]
Pentru mine, acestea ar fi cele 5 canale de marketing de top care aduc cele mai multe conversii.
Daca ai intrebari sau ai alte sugestii te rog sa imi lasi un comentariu sau distribuie acest video sa afle cat mai multa lume si spune-mi ce alte informatii, ce alte video-uri, te-ar ajuta sa vinzi online, sa fii mai vizibil.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019