Viata intr-o agentie digitala este precum un cameleon. Trebuie sa stii sa te adaptezi si sa te pliezi fiecarei situatii care apare. Nu exista doua zile asemanatoare, iar faptul ca lucrezi cu o multime de clienti, din diferite domenii inseamna ca trebuie mereu sa treci prin diferite situatii.
O strategie de marketing stabileste directia generala si obiectivele de marketing, și este, prin urmare, diferita pentru fiecare client in parte. Acesta desemneaza actiunile specifice care urmeaza sa fie puse in aplicare pentru fiecare punct din plan. De aceea, fiecare pas trebuie planificat cu multa atentie si elaborat in urma consultarii cu echipa ta.
Evolutia si transformarea sunt doua din adjectivele care descriu cel mai bine ce inseamna marketingul digital. Trebuie sa fii mereu la curent cu ultimele tehnologii, cu comportamentul oamenilor in online, trebuie sa iti imbunatatesti constant skill-urile pentru a stii cum sa ajungi prin campaniile tale la publicul vizat.
Asa suntem si noi cei din echipa de marketing. Incercam de fiecare data sa fim la curent cu evenimentele majore din domeniu, sa simtim pulsul evenimentelor importante din jurul nostru. Citim articole, participam si organizam evenimente, (cele mai recente eveminemte la care colegii au participat sunt TeCOMM Si GPeC) si in acest sfarsit de saptamana am fost prezenti la Atelierul Digital, despre care ne lasam impresiile mai jos.
Pentru cei pasionati de digital, dar si pentru cei care au fost doar curiosi de ce inseamna o prezenta online, Atelierul Digital a fost un eveniment de neratat. Chiar daca era un curs introductiv dedicat celor care fac primii pasi in online, ne-am alaturat si noi evenimentului sa vedem cat de interesati si entuziasmati sunt tinerii baimareni de acest domeniu. Surpriza noastra a fost mare, o sala plina de tineri curiosi si zogomotosi asteptau prezentarea, intr-o vineri seara, cand toata lumea era deja cu gandul la weekend.
S-a discutat despre cum sa iti creezi o prezenta in mediul online, cum sa creezi profilul unui Buyer Persona, cum ajungi la ei prin intermediul canalelor de promovare (Facebook, SEM si E-mail Marketing) despre analiza datelor cu ajutorul tool-urilor calitative si cantitative, cat sunt de importante si cum te poate ajuta sa iti maximizezi rezultatele.
A fost un curs interactiv, unde cei mai multi s-au aratat dornici sa se implice. Exercitiul practic s-a conturat pornind de la ideea unui business local, o cofetarie care doreste sa se extinda national. Prin vot democratic s-a ales un nume destul de original coptaturialamariuca.ro (un nume destul de greu de retinut, si nu pe gustul nostru, dar votul a fost democratic) iar apoi am conturat personalitatea clientului ideal. Am discutat cum putem ajunge la ea, si care sunt pasii care trebuie respectati pentru a crea un brad puternic in online.
Nu trebuie sa uitam ca s-a vorbit si despre Social Media, cum alegem platformele pe care urmeaza sa ne conturam prezenta si cum sa ne construim strategia de comunicare.
Citeste si articolul despre Oamenii din spatele paginilor din social media
Dupa trei ore de prezentare am plecat de acolo cu o impresie placuta, prezentarea bine structurata si accesibila pentru incepatori. Ne-a placut faptul ca si in orasul nostru sunt o multime de tineri care doresc sa isi consolideze cunostintele despre marketingul digital, ca au idei bune, si isi doresc sa invete mai mult.
Si totusi, ce este acest atelier digital?
Este o platforma online gratuita, recent lansata care ofera tinerilor pregatire in domeniul marketingului digital si in dezvoltarea afacerii cu ajutorul internetului. Cursurile se acceseaza online (video si text), se finalizeaza cu un mic test si la sfarsit primesti si o diploma.
Ca om de marketing, cand apare ceva nou, trebuie si tu sa il testezi, chiar daca cunosti in detaliu informatia. Vrei sa vezi daca este o platforma pe care o poti recomanda celor care vor sa invete despre domeniu, te gandesti ca poate le este util clientilor, sau de ce nu, te gandesti ca ar putea fi un must-have pentru viitorii membri ai echipei. Asadar toti colegii din echipa de marketing a Silkweb au parcurs modulele si la final au primit certificarea.
Cand vine vorba despre un business online, despre prezenta in acest mediu digital, multi nu stiu cu ce se mananca, considera ca este usor, si se lasa pacaliti de aceasta iluzie. Nu stiu ce inseamna SEO, sau indexarea, nu stiu ce este si cum functioneaza un motor de cautare, care sunt tehnicile de marketing si de promovare in mediul online, cum poti si cum trebuie sa iti construiesti un brand in era internetului, cum folosesti acest mediu pentru publicitate. Pana la urma nu e atat de greu sa inveti, iar cu cele 23 de modele si 89 de lectii iti poti face si tu o ideea generala despre cum functioneza internetul in ziua de azi.
Citeste si Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre SEO
Noi stim ca marketingul din era digitala este un domeniu extrem de competitiv, in care daca nu te misti, daca nu inveti si daca nu intrebi, risti sa ramai in urma. Daca te pierzi pe drum esti lasat pe dinafara, alaturi doar de cei care consuma si nu pun in aplicare strategii de marketing. De aceea suntem niste devoratori de informatii, mereu alaturi de tot ceea ce e nou!
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019