Un landing page este, in sensul de marketing al cuvantului, o pagina de sine statatoare, realizata pentru un singur obiectiv. In principal, un landing poate fi de doua tipuri: click-through (il convinge pe vizitator ca merita sa ajunga in alta pagina pentru a realiza o actiune) sau lead generation (capteaza informatiile unui utilizator in schimbul a ceva de valoare).

In articolul de astazi, vei descoperi tot ce trebuie sa stii despre un landing page, care sunt componentele acestuia, cum sa le folosesti pentru a-ti maximiza sansele de vanzare/conversie si cum sa folosesti A/B Testing pentru a-ti optimiza landing-ul.

De ce sa folosesti un landing page?

  • Generezi lead-uri mai usor. Practic, pui la dispozitia oamenilor un lead magnet, un bun/serviciu de valoare pe care il primesc gratuit daca iti ofera datele personale cum ar fi adresa de email, numele complet si, optional, numarul de telefon.
  • Colectezi datele demografice ale utilizatorilor tai. Acestea te ajuta sa realizezi profilul clientului ideal – Buyer Persona, pe care se vor baza toate materialele tale de marketing.
  • Nu iti poti afisa toate ofertele pe Homepage – cand atragi un vizitator printr-un ad Google AdWords, pe email etc. este indicat sa il duci direct in landing page, nu sa ii ceri un efort suplimentar pentru a gasi ceea ce i-ai promis, in Homepage.
  • Obtii informatii despre engagementul utilizatorilor
  • Poate fi folosit pentru mai multe canale de marketing (AdWords, email marketing, social media etc.)
  • Afli care oferte sunt/nu sunt atragatoare pentru public

landing page infografic

1. Titlu

Ai grija ca titlul tau sa fie clar, concis si atragator.

Fa-i utilizatorului o propunere unica de vanzare (USP) prin care sa inteleaga mesajul tau, sa stie la ce sa se astepte navigand in pagina si care este produsul de care beneficiaza actionand conform cererii tale.

Ai grija ca titlul sa fie mai vizibil chiar si decat numele sau logo-ul magazinului tau deoarece, in cele mai multe cazuri, utilizatorul nu iti cunoaste magazinul, nu stie ce va castiga actionand conform dorintelor tale.

  • Subtitlu

Acesta ofera mai multe informatii utilizatorului si adauga valoare comunicationala titlului. Utilizatorii care nu inteleg din start specificul magazinului si care este subiectul in landing page, se vor intoarce in pagina pe care a aparut ad-ul tau. Asa ca ramai fara nicio conversie.

2. Descrierea produsului/serviciului

Cuvintele joaca un rol important in incurajarea utilizatorului in scopul realizarii actiunii dorite. Creeaza o descriere a produsului si nu uita sa folosesti cuvinte cheie relevante.

3. Beneficii

Utilizatorii trebuie sa inteleaga cu ce se aleg, daca realizeaza actiunea dorita de tine. In acest scop, spune-le care sunt beneficiile, oportunitatile si avantajele castigate in urma achizitiei produsului tau.

Nu dispune produsele intr-o lista interminabila de functionalitati si caracteristici. Pune-te in locul clientului: “cum ma ajuta acest produs?”, “ce problema rezolv cumparand acest produs?”, “ce castig facand aceasta cheltuiala?”, “cum se diferentiaza produsul de restul ofertelor de pe piata?”. Daca beneficiile listate raspund acestor intrebari cat mai simplu, clar si concis, ai mari sanse sa obtii conversia dorita.

Printre beneficii accentueaza si ce va avea de pierdut clientul daca NU cumpara produsul sau nu actioneaza conform regulilor tale. Prezinta produsul ca pe un mic super erou, a carui cumparare reprezinta o investitie, nu o cheltuiala.

4. Buton de call-to-action

Gandeste-te la butoanele de call-to-action ca la lumanarile de pe tortul unui batranel de 70 de ani. O sa folosesti 70 de lumanari ca sa celebrezi evenimentul? Evident ca nu. Eticheta impune folosirea unei singure lumanari; la fel, ar trebui sa implementezi si tu un singur buton in landing page.

Prin butonul de CTA transmiti direct utilizatorului ce-ti doresti de la el: sa cumpere un produs sau serviciu, sa isi faca un cont, sa se aboneze la newsletter, sa te urmareasca pe retele de socializare etc. Asigura-te ca landing page-ul propune doar un singur buton de call-to-action, astfel incat clientul sa nu fie distras de alte indemnuri la actiune.

Dupa ce oamenii ajung pe landing si descopera detalii despre oferta ta, trebuie sa stie clar ce au de facut. Afiseaza CTA intr-o forma distinctiva, astfel incat sa fie observat de la prima vedere si sa aiba o forma clara de instrument prin care utilizatorul sa treaca la actiune.

Citeste si: Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre Un Landing Page

5. Imagini/Video

Elementele multimedia, cum sunt imaginile, au un impact puternic asupra utilizatorilor, un procent de 92,6% dintre acestia afirmand ca factorii vizuali au influentat decizia de cumparare. Prin urmare, afisarea unor imagini relevante ale produsului in landing page, au rol strategic de captare a atentiei.

Alternativa imaginilor este video-ul care prezinta beneficiile si utilitatea produsului. Ia in considerare realizarea unui videoclip la finalul caruia sa reamintesti utilizatorului ce trebuie sa faca: sa dea click pe butonul de call-to action.

Nu folosi imagini standard ale produsului, copiate de la producator/furnizor, de proasta calitate. Arata-i clientului ca te implici iar el va aprecia efortul si se va converti. Ai grija si la dimensiunea si rezolutia imaginilor, acestea trebuie sa fie destul de mari si de clare, incat sa imbunatateasca experienta utilizatorului in site.

6. Testimoniale

Oamenii sunt fiinte sociale astfel ca au tendinta sa considere valoros un produs acceptat si apreciat de ceilalti. Tocmai din acest motiv, magazinele online afiseaza dovezi sociale precum testimoniale ale clientilor, mentionari din presa, o lista a clientilor sau statistici ale folosirii produsului.

Poti sa folosesti si o imagine a clientului, oamenii tind sa aiba mai multa incredere cand marturia este personalizata. In cazul in care landing-ul este unul de durata ai grija sa actualizezi informatiile, daca se intampla sa fii mentionat in presa sau de vreo personalitate.

7. Elemente de incredere

  • Afiseaza insigne cum ar fi TRUSTED.ro, GPeC si garantii pentru produsul tau
  • Afiseaza logo-urile altor afaceri sau nume de publicatii din presa care au scris/vorbit despre tine, pentru a creste increderea utilizatorului

8. Page Fold

Plaseaza-ti elementele importante (buton CTA) above the fold.

  • 80% dintre oameni isi petrec timpul pe site above the fold
  • Nu toata lumea iti acceseaza site-ul de pe desktop. Plaseaza cele mai importante elemente al landing-ului above the fold, daca vrei sa fii sigur ca oamenii vor putea trece la actiune chiar daca nu navigheaza in jos.

Daca realizezi un landing page pentru a genera mai multe lead-uri, foloseste un element in plus: formularul.

Formularul reprezinta o structura a campurilor ce trebuie completate, pentru a realiza actiunea dorita. De exemplu, pentru inregistrarea unui cont, utilizatorii trebuie sa completeze minimum doua campuri: adresa de email si parola. Indiferent de obiectivul tau final, ai grija ca formularul sa fie cat mai simplu si sa impuna doar completarea unor pasi principali. Nu te agita, doar dupa ce finalizeaza decizia de cumparare ai voie sa atragi atentia clientului si asupra altor aspecte.

Pentru a-ti optimiza landing-ul foloseste A/B Testing

Despre A/B Testing am discutat si in alte articole, accentuand faptul ca poti sa testezi absolut orice dintr-un website, in scopul optimizarii ratei de conversie. Nu exista nicio formula secreta pentru un landing page perfect deci nu ai incotro, trebuie sa testezi ingredientele mai sus mentionate, pentru a vedea ce versiuni obtin cele mai bune rezultate.

  1. Creeaza doua variante de landing page, cu un singur element modificat.
  2. Segmenteaza-ti audienta
  3. Trimite jumatate din audienta pe varianta A si cealalta jumatate pe varianta B
  4. Monitorizeaza rezultatele si alege varianta care aduce mai multe conversii
  5. Trimite utilizatorii pe varianta castigatoare.

Citeste si: Cresterea Ratei De Conversie Prin A/B Testing

Ca sa recapitulam, astazi ai descoperit care este anatomia unui landing page care vinde, cum sa tratezi fiecare componenta a landing-ului astfel incat sa maximizezi impactul asupra utilizatorilor si cum sa testezi, cu A/B Testing pentru a-ti optimiza landing-ul.

Mai jos, designerii nostri au realizat un infografic pentru ca tu sa vezi concret care sunt elementele unui landing page si cum sa le optimizezi. Iti recomand sa salvezi infograficul si sa il consulti de fiecare data cand ai nevoie de inspiratie pentru crearea unui landing page. Te va ajuta sa nu pierzi din vedere componentele unui landing optimizat si pasii pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a-l transforma intr-un adevarat agent de vanzari.

Citeste si:

Poti prelua acest infografic daca precizezi sursa printr-un link. Exemplu: infografic realizat de SilkWeb – link spre: https://www.silkweb.ro/blog/anatomia-unui-landing-page-care-vinde

Cosmin Daraban

Comments

comments