Considerat al doilea motor de cautare dupa Google, YouTube a devenit incet si sigur parte integranta in strategia de marketing al oricarui business online. Pe langa Apple, Amazon, Zappos, Asos, noile companii chiar si din Romania folosesc tot mai mult acest canal in scopul promovarii noilor produse, educarea pietei, PR, actiuni care acum fac parte din procesul de vanzare.

Statistici Despre YouTube

YouTube a fost fondat in anul 2005 de catre 3 fosti angajati PayPal  Chad Hurley, Steve Chen si Jawed Karim. In octombrie 2006 Google anunta intelegerea de achizitie a acestei companii pentru suma de 1,65 miliarde de dolari, proces incheiat in 13 noiembrie 2006.

In 20 martie 2013, pe blogul oficial YouTube a anuntat ca 1 miliard de utilizatori viziteaza lunar site-ul, practic 1 din 2 utilizatori de internet vizualizeaza lunar cel putin un clip.

Statisticile oficiale mai spun asa :

  • lunar pe YouTube sunt vizionate peste 4 miliarde de ore de continut video
  • in fiecare minut sunt incarcate peste 72 de ore de continut video
  • 70% din trafic provine din afara SUA
  • 25% din vizualizari sunt generate prin intermediul dispozitivelor mobile
  • peste 200 de milioane de videoclipuri au fost revendicate prin sistemul de identificare al continutului

Pentru mai multe statistici acceseaza http://www.youtube.com/yt/press/en/statistics.html

De Ce YouTube In E-Commerce ?

Trecand peste banala afirmatie „o poza face cat 1.000 de cuvinte„, ce poti spune despre un clip video, care practic este un colaj de poze ?

Practic imaginea + sunetul (vocea) ajuta la intelegerea mult mai rapida si mai clara a produsului / serviciului prezentat clientului tau. Da, imaginile statice sunt mult mai rapid de retinut de catre creierul uman, dar aici vorbim de intelegere. Vizionarea unui produs din toate unghiurile, a modului de functionare si modul de prezentare oferit de factorul uman, ajuta clientul tau sa inteleaga mult mai bine despre ce este vorba acolo si chiar ii poate trezi nevoia pentru el.

Despre clipurile de pe YouTube in paginile de produs ale unui magazin online poti citi in acest articol.

Ce Clipuri Poti Posta Pe YouTube ?

Avand in vedere ca vorbim despre business-ul tau, clar postezi tot ce tine de el. De la prezentarea echipei, la biroul si locatia companiei, poti vorbi despre procesul de achizite, garantiile tale, despre termeni si conditii.

Pentru ca mereu scriu din experienta, pe blog poti sa vezi cum am folosit clipurile video pentru mai multe prezentari:

Sunt clienti care isi fac spoturi publicitare, le promoveaza prin AdWords pe YouTube si le utilizeaza pe urma in  site, astfel gradul de incredere creste mult in fata vizitatorilor acelui site. Se spune ca o strategie buna de marketing pe YouTube ajuta mai mult decat o echipa de agenti de vanzari.

Acum 3 ani cand am inceput sa recomandam adaugarea clipurilor in prezentarea produselor unui magazin online, primul lucru major schimbat in site-uri a fost cresterea timpului petrecut in acel site din partea vizitarilor. Vezi si tu ce se intampla cand oamenii stau mai mult timp in magazinul tau 😉 .

Mai amintesc importanta utilizarii YouTube din punct de vedere SEO. Da, de multe ori in Google apar link-uri directe spre clipurile video, dar se intampla ca motorul de cautare sa afiseze si pagini din site-ul unde aceste fisiere au fost preluate. Aici se recomanda si folosirea unui sitemap.xml special pentru clipurile video.

Smart TV-urile prind putere. Crezi ca lumea isi cumpara televizoare inteligente si se uita pe YouTube ? Odata conectat la internet, pe un ecran full HD, cu o rezolutie mare, utilizator vrea sa vada ce doreste, sa preia comanda informatiei digerate, in nici un caz nu mai este aliniat la masa clasica care vizioneaza ce ii se da.

Ce Ai Nevoie Pentru A Realiza Clipuri Video ?

Depinde mult la ce nivel de calitate vrei sa fi, dar azi cu un telefon performant, un aparat foto sau o camera video pana in 300 eur sigur poti face continut video OK, e important sa fie HD.

Cel mai important lucru aici este ca totul sa para natural, e online, e intenet, aici nu trebuie sa fie nimic regizat, plus cu asta iesi din tipar, arati ca esti unic, exact ce vor si clientii tai.

Inca ceva… dupa ce ai produs materialul video, posteaza-l pe cat mai multe site-uri de video share.

Tu cum folosesti materialele video in strategia ta ?

Citeste : Cum Te Identifici Tu In Social Media

Cosmin Daraban

Comments

comments