Cu siguranta si tie iti plac provocarile! Ce zici de provocari in email marketing?

Acceptarea unor noi provocari este intotdeauna recomandata, te ajuta sa cresti, sa inveti lucruri noi, sa iti dezvolti calitatile, sa iti depasesti limitele.

La fel stau lucrurile si cand e vorba de email marketing. Orice provocare noua e o oportunitate de a-ti imbunatati strategia de email.

more challenges

 

In lumea email marketing-ului au loc tot felul de schimbari care de multe ori se intampla rapid.  Pentru a te adapta, trebuie sa actionezi imediat sau cel putin la momentul potrivit.

Prima provocare despre care vom vorbi este GDPR-ul, anuntat cu surle si trambite, si vom vorbi  mai precis despre cum se face implementarea astfel inca sa fie convenabila atat pentru tine cat si pentru utilizatori.

Urmatoarele 6 lucruri apar inevitabil in domeniul marketingului prin email si schimba intr-un fel sau altul modul in care utilizam acest canal de marketing.

Astfel, ele au devenit provocari pentru cei care se ocupa de email marketing, dar in acelasi timp te ajuta sa imbunatatesti rezultatele pe care le obtii in campaniile tale de email.

Hai sa vedem care sunt ele!

1. Nevoia unor permisiuni din partea abonatilor (GDPR)

Incepand cu luna mai 2018, trebuie sa ceri permisiunea explicita in formularele de abonare si in pop-up-uri.

Aceasta se face printr-o bifa din partea vizitatorului, iar alaturi de bifa trebuie sa incluzi un text prin care vizitatorul isi da consimtamantul si, eventual, un link catre pagina de termeni si conditii.

Textul exprima consimtamantul utilizatorului, faptul ca vrea sa primeasca ceea ce vrei tu sa ii trimiti.

abonare newsletter GDPR compliant

Iar daca e vorba de o simpla abonare la newsletter prin pop-up, cu oferte si noutati, e destul acel text, mentionand ca prin completarea formularului, vizitatorul isi da automat acordul sa primeasca de la tine ofertele si noutatile din site.

formular GDPR compliant

Desi in prima faza pare ca aceasta schimbare va duce la abonari mai putine, bazele de date obtinute vor fi totusi de calitate mai buna, iar engagementul va fi cu siguranta mai mare. Ramane de vazut ce efecte concrete vor fi pe termen mai lung.

2. Email marketing-ul a devenit mai competitiv

Inbox-ul tau, ca si al meu de altfel, este invadat zilnic cu emailuri de tot felul; e ca o lupta in care toata lumea vrea suprematia in inbox. De aceea, in fiecare an email marketing-ul devine un domeniu tot mai competitiv.

In cifre, asta inseamna mai putin engagement pe canalul de email. Desi unii zic ca acest canal este pe cale de disparitie, el nu va disparea prea curand, ci doar devine din ce in ce mai competitiv.

everyone-has-been-doing-emails.

Daca vrei sa stii cum sa te adaptezi la aceasta noua provocare, ei bine, tot ce trebuie sa faci este sa trimiti mai putin, dar mai bine din punct de vedere calitativ.

Cam aceasta este noua provocare legata de newslettere si de faptul ca totul a devenit mai competitiv. Este destul sa trimiti un newsletter pe luna daca ai continut de calitate, care chiar poate sa ofere valoare abonatilor. Iar fiecare email trebuie sa aiba un scop bine definit si un mesaj clar.

3. Utilizarea clipurilor video in newslettere

Poate fi o provocare mai ales in momentul in care esti nevoit sa te filmezi, sa faci chiar tu un clip video pentru site-ul tau, pentru afacerea ta. Nu e chiar usor sa vorbesti in fata camerei. Dar in timp devine obisnuinta, asa ca momentul potrivit sa incepi poate fi chiar maine.

Indiferent ca e vorba de embedded videos sau de un simplu preview static cu link catre un video de pe YouTube, prezenta clipurilor video in newslettere iti poate dubla rata de click.

Si alte elemente interactive pot sa imbunateasca rezultatele sau sa atraga oamenii in site, cum ar fi utilizarea animatiilor, a timerelor de urgentare a vanzarii sau chiar a sondajelor in interiorul newsletter-ului.

video in newsletter

 

Daca ai vazut deja la competitorii tai ca folosesc video in newslettere, o poti lua ca o provocare. Inca nu e tarziu sa incerci si tu asta.

Nu trebui sa abuzezi totusi de elementele interactive, pentru ca risti sa distragi utilizatorul. Dar, folosite corect, ele iti pot aduce rezultate excelente!

Citeste si: 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email

4. Design gandit in primul rand pentru mobil

Deja traim intr-o societate in care informatia se consuma mai mult in miscare.

De la an la an, din ce in ce mai multi abonati isi deschid newsletterele de pe un dispozitiv mobil. Asta inseamna ca din start, design-ul fiecarui newsletter trebuie gandit pentru mobil.

Daca in trecut orice newsletter trebuia sa arate bine pe desktop si apoi pe mobil, acum ar trebui sa facem newslettere pentru mobil si trebuie sa ne asiguram ca se vad bine si pe desktop.

design pentru mobil

Nu folosi prea multe imagini, cu cat mai simplu este newsletterul, cu atat poate fi mai eficient. Ai grija la rezolutia pozelor, pentru ca orice newsletter trebuie sa se incarce cat mai repede.

5. Utilizarea botilor de chat

Te poti folosi de botii de chat pentru a-ti creste bazele de date de email. Este intr-adevar o provocare la inceput, dar odata ce te obisnuiesti, iti poti imbunatati rezultatele cu usurinta.

Acesti boti pot efectiv sa simuleze dialoguri si conversatii umane, si pot fi aplicati de exemplu pe un site sub forma de pop-up sau pe Facebook. Un exemplu de conversatie utila pentru email marketing ar suna cam asa:

chatbot

Buna, daca ti-a placut articolul, te rugam sa te abonezi la newsletterul nostru si vei primi lunar articolele noi.

Iti lasi adresa de email, dupa care primesti si un raspuns:

Iti multumim, fii pe faza, vei primi noutati!

6. Inteligenta artificiala – noi provocari in email marketing

Daca anul trecut s-a vorbit foarte mult de inteligenta artificiala, in acest an a inceput sa fie si implementata. In email marketing, inteligenta artificiala te poate ajuta sa afli exact care sunt subiectele de email, tipurile de continut din newslettere si mesaje de call to action care iti aduc cele mai mari rate de deschidere si click.

Ba mai mult, exista aplicatii de AI care pot sa genereze de exemplu texte de subject line cu rezultate mult mai bune decat cele scrise manual de catre tine. Iar continutul poate fi generat diferit pentru diferite segmente de utilizatori, ce pot fi identificate tot de catre inteligenta artificiala. Asta inseamna mai mult timp castigat pentru tine si echipa ta.

Nu-i asa ca e o provocare interesanta? De aici putem sa ne dam seama cum va arata viitorul apropiat in email marketing. Totul va fi predictiv si automatizat.

Pana atunci, foloseste-te de ce stii cel mai bine in email marketing. Urmareste si materialul de mai jos si afla mai multe despre email marketing de la colectarea de adrese pana la vanzare:

 

Iar daca nu stii foarte bine cum sa faci email marketing sau pur si simplu nu ai timp, iti recomand sa apelezi la serviciile pe care ti le punem la dispozitie in echipa Silkweb.  Iti urez spor la conversii!

Cosmin Daraban

Comments

comments