Cu siguranta investesti multi bani sa aduci trafic pe site. Cu toate ca este extrem de important sa ai cui sa vinzi in primul rand, mai important pe termen lung sunt alte doua lucruri:

  1. conversia simplilor vizitatori in cumparatori
  2. incurajarea cumparaturilor repetate a clientilor existenti.

Din peste 250 de optimizari si campanii facute pentru clientii nostrii, cele doua lucruri fac diferenta intre un magazin online de succes si restul care cel mai probabil pierd bani.

Personalizarea si automatizarea sunt doua atribute care definesc serviciul Vibetrace. Venind la pachet cu experienta in ecommerce marketing, echipa garanteaza rezultate de crestere.

1. Segmentarea avansata a utilizatorilor in functie de activitati si interese

Sigur trimiti newslettere si faci diverse campanii pentru promovarea anumitor oferte speciale, reduceri sau noutati. Rata de conversie pentru astfel de comunicari este intr-adevar buna, cu un return mare al investitiei. Totusi, pentru a imbunatati aceste cifre, si a ajunge la o rata de conversie de 3 ore mai mare, este nevoie de segmentare.

Segmentarea reprezinta comunicarea personalizata pe grupuri de interese. In loc sa trimiti 1 newsletter la toata baza de abonati, poti segmenta pe cei interesati de laptopuri, telefoane mobile si tasaturi. Astfel vei avea 3 newslettere, trimise diferentiat care cu siguranta iti vor aduce o rata de conversie dubla.

Cum faci segmentarea?

  • automat, printr-un serviciu de tipul Vibetrace
  • manual, incercand sa determini utilizatorii sa completeze chestionare (ceea ce e mai dificil, si nu garanteaza acuratetea informatiilor pe termen lung)

segmente avansate surse

segmente avansate categorie

Castiga Mai Multi Clienti Folosind Demograficele din Google Analytics

2. Retargeting prin email (Exemplu: recuperarea cosurilor abandonate)

Retargetingul este comunicarea individuala cu clientii tai, rezultata in urma unei interactiuni in cadrul procesului de cumparare. Imagineaza-ti ca poti transmite direct fiecarui vizitator de pe site un mesaj personalizat, dupa ce acesta paraseste situl tau, pentru a-l determina sa se intoarca.

Doua conditii sunt absolut necesare pentru acest lucru:

  1. clientul sa fie identificat cu date de contact precum telefon/email/aplicatie mobila
  2. sa ai permisiunea lui sa il contactezi.

Cel mai cunoscut exemplu in acest sens este recuperarea cosurilor abandonate. In flowul de checkout, pierzi aproximativ 70% din cumparatori din diverse motive. Odata recunoscut utilizatorul care a inceput procedura de finalizare a cumparaturii, fara sa o duca la bun sfarsit, il poti targeta cu o astfel de campanie.

retargeting email

Exemplu de email cos abandonat ce poate fi trimis prin vibetrace.com

Alte exemple de campanii de retargeting care aduc rate de conversie de pana la 15%:

  • Cautarea dupa anumite tipuri de produse, foarte dorite;
  • abonarea la newsletter a noilor vizitatori, prin prisma ultimelor produse vizualizate
  • cei care urmeaza o serie de pasi bine cunoscuta inainte cumparaturii. Pentru un magazin de fashion ar putea fi: vad 4 rochii (produse) si apoi vad categoria de listare a rochiilor.

Cum faci campaniile de remarketing? Aici ai nevoie de o solutie tehnica avansata, prin care sa automatizezi complet acest lucru. Sau o echipa de programare buna, in care investesti timp si bani sa iti creeze personalizat aceste lucruri.

3. Produse recomandate onsite

Trendul produselor recomandate a fost dat de Amazon, in urma cu peste 10 ani. Ei au descoperit ca daca ii prezinta utilizatorului produse apropiate intereselor sale, rata de conversie creste.

Existe multe modalitati de afisare a acestor produse, si anume modalitatea prin care sunt “calculate” pentru a avea cea mai mare sansa de succes. Toate aceste recomandari de produse iau in considerare interesele userului activ pe site, pe care le potrivesc cu alti useri similari.

produse recomandate

Paginile pe care sunt de obicei plasate aceste recomandari sunt:

  • Prima pagina (produse generale cele mai vandute, noutati si reduceri)
  • Pagina de categorie (util pentru gasirea mai usoara a produselor care se potrivesc intereselor)
  • Pagina de produs (pentru upsell si cross-sell, produse similare sau produse complementare)
  • Cosul de produse (in special pentru cross-sell, foarte util in cresterea comenzii medii)

Tipuri de algoritmi:

tipuri algoritmi

4. Newslettere personalizate si automate

Daca mai devreme sugeram segmentarea bazei de date in cateva grupuri de interese, aici vorbim total depersonalizarea si automatizarea newsletterului.

Fiind o tactica aproape obligatorie in comunicarea magazinului cu clientului, newsletterul este periodic trimis catre baza de abonati. Formatul/continutul este de cel mai multe ori identic pentru toata lumea.

Ce se recomanda este completarea continutului de email cu mesaje si produse personalizate pentru fiecare utilizator in parte, cat si automatizarea trimiterii.

Cum facem acest lucru? Indiferent de platforma cu care lucram, pasii sunt aceeasi:

  • definirea unui design si a unei parti logice care incarca acest design cu produse din magazin si/sau imagini;
  • implementarea intr-un serviciu ce calculeaza pentru fiecare user ce i se potriveste;
  • pornirea campaniei, bineinteles cu urmarirea rezultatelor si rafinarea metricilor.
newsletter personalizat

citeste despre Campaniile De Email Marketing

5. A/B testing profesionist 

A/B testingul este un serviciu pe care l-am folosit incepand din 2009, si cu care am demonstrat clientilor nostri ca se pot face cresteri frumoase, cu investitii minime. Exemplu de rezultate:

ab testing

Ideea din spate este simpla, si consta in prezentarea a minim 2 variante catre acelasi tip de public, cu masurarea unui obiectiv. A/B testingul poate fi aplicat (si indicam sa fie folosit) in orice zona din marketingul pe care il intreprindeti:

  • mesaje si designuri de pe site
  • emailuri trimise catre clienti
  • campanii de tipul Adwords, Facebook ads

Ce este extrem de important la utilizarea A/B testing in general: interpretarea rezultatelor de catre un specialist in domeniu. Chiar daca un tool ne afiseaza rezultate cu o semnificatie statistica de 99.5%, pot fi inselatoare. Mare atentie aici, recomand cu caldura intepretarea de catre cineva cu experienta.

citeste despre Crestera Ratei De Conversie Prin A/B Testing

Cam astea fiind spuse, pe scurt, trebuie sa incepi imediat. Pentru un business online de succes, ai nevoie de tehnologie sa iti indeplinesti obiectivele.

Multumesc,

Alexandru Rada, fondator Vibetrace

Clientii si partenerii SilkWEB pot cere un demo pentru aceasta aplicatie, pentru a monetiza la maxim traficul unui magazin online.

Citeste si urmatoarele 3 articole:

  1. Marketing in e-Commerce – focus pe client
  2. Micro si macro conversii in e-Commerce
  3. Optimizarea procesului de finalizare comanda
Cosmin Daraban

Comments

comments