Odata cu explozia retelelor sociale, modul de promovare online s-a schimbat semnificativ. Acum social media are un rol extraodinar de important in strategia de comunicare / promovare al oricarei companii.
Cum este indicat sa folosim social media ?
Pentru ca majoritatea dintre noi avem conturi pe retelele sociale, putem utiliza „puterea acestora” pentru lansarea de produs, serviciu, start-up etc. Modul de utilizare este relativ simplu la inceput, iar acesta poate presupune crearea unui fan page pe Facebook, personalizarea acestuia, adaugarea de continut si invite la toti prietenii tai. Poti obseva ca timpul pana cand prietenii tai afla de noua ta afacere este extrem de scurt, iar faptul ca acestia dau „Like” paginii tale este vizibil si pentru prietenii acestora :).
Aproape la fel se poate intampla si pe Twitter, unde un cont odata creat si personalizat, dupa cateva postari cu un continut relevant poate da „Follow” conturilor influente din nisa respectiva.
Cum alegi corect retelele sociale potrivite pentru afacerea ta ?
Un raspuns rapid ar fi sa stai cu ochii pe concurenta, sa vezi unde sunt ei prezenti si ce tip de continut posteaza acolo. Un sfat foarte important din acest punct de verede ar fi sa nu te limitezi doar la ce face concurenta! Incearca sa vezi si afara (in .com) prin ce retele si cum se promoveaza firmele din nisa ta, asta pentru ca in Romania inca sunt putine firme care fac corect acest lucru, iar tu sigur nu vrei sa faci lucrurile gresit :).
Sa Nu Uitam / Neglijam SEO !!!
Inca pentru multe categorii de site-uri si mai ales in zona e-commerce, motoarele de cautare joaca in rol important in generarea de trafic si mai ales conversii, iar pentru asta clar e nevoie de SEO.
Modificarile majore (Panda si Pinguin) ale algoritmului motorului de cautare Google, au aratat ca si aici treburile s-au schimbat radical, iar atunci cand faci SEO pentru un site, trebuie sa lucrezi mai mult si mai atent.
Continut de calitate pentru SEO
Pentru un site de prezentare descrierile clare, detaliate si corecte a serviciilor vandute, textele din prima pagina + pagina „despre noi” ajuta enorm pentru optimizarea onsite. Se poate spune ca prezenta blogului de companie cu postari frecvente de articole poate face „minuni” pentru acel site.
In cazul de fata „minuni” inseamna mai mult trafic si automat mai multe vanzari si chiar pozitionarea in piata pentru domeniul respectiv. Trebuie sa arati ca esti mult mai bun decat concurenta, ca iti cunosti bine activitate si ca iti pasa de ceea ce faci.
In cazul unui magazin online, continutul de calitate trebuie sa-l constitue descrierile unice ale fiecarui produs din site, doar asa te poti diferentia de restul magazinelor care vand aceleasi produse.
Adaugand mai mult continut unic in pagina ta, acesta devine mult mai important, atat in fata vizitatorilor, cat si in fata motoarelor de cautare.
Daca vrei sa vezi cum stai cu optimizarea paginii tale, cere un audit seo !
SEO + Social Media = Love
Daca mai sus am vazut ca pentru SEO conteaza continutul de calitate si postarea de articole pe bloguri, utilizand conturile de social media, ne putem „lauda” cu acest continut, respectiv cu noile postari din blog.
Sa nu uitam ca mai nou semnalele din retelele sociale (Like, Share, Tweet, +1) au influenta mare in SEO.
Crearea de continut si postarea acestuia in mediile sociale trebuie sa aiba in centru utilizatori, care pot deveni noi clienti sau pe clientii tai actuali. Social media trebuie vazut ca un canal de comunicare, educare si fidelizare, nu neaparat un canal de vanzare.
Nu posta un link cu acelasi mesaj pe toate retelele sociale, deoarece comportamentul utilizatorilor de acolo difera.
Curs SEO Online pentru Incepatori Medii si Avansati – Profita Acum
Pe acest subiect poti citi despre gestionarea conturilor de social media si importanta blogului de companie.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019