Pentru cei care acum sunt la primii pasi in utilizarea serviciului de promovare Google AdWords, azi am ales sa scriu 5 motive pentru care sa folosesti promovarea prin bannere in reteaua de continut pusa la dispozitie de catre Google.
Se poate spune ca afisarea reclamelor tale in rezultatele motorului de cautare sunt doar inceputul unei adevarate campanii Google AdWords. De ce spun acest lucru ? Foarte simplu, pentru ca tu incepi sa investesti timp, energie si bani in campaniile tale pentru a castiga noi clienti sau pentru a vinde mai mult clientilor deja existenti. (da, se poate face si acest lucru prin Goolge AdWords)
Ce este reteaua de display Google ?
Prin Google Display Network (GDN) se intelege un set de site-uri din intreaga lume, de la simple bloguri, la cele mai cunoscute si nisate dintre acestea, la ziare online, site-uri financiare, portaluri, inclusiv Gmail si YouTube, prin intermediul carora putem afisa reclamele gestionate in contul de AdWords.
Potrivit sursei oficiale, in 2013 reteaua Google, acoperea 90% dintre utilizatorii de internet din intreaga lumea si includea peste 2 milioane de site-uri.
Cat buget trebuie sa aloc unei astfel de campanii ?
In mod normal se poate merge pe principiul lui Pareto – 80-20 (80% din buget pentru campanii pe cautari, iar 20 pentru display) , dar si acest 20% poate fi iar segmentat in 80-20 (80% remarketing, 20% indreptat spre utilizatorii noi, sau invers).
Am spus in mod normal, pentru ca depinde mult de tipul de produs pe care vrei sa-l vinzi in campania ta. Astfel, daca ai un produs de larg consum, foarte cunoscut si cu o concurenta pe masura, in mod normal se aplica regula de mai sus.
Daca ai un produs nou si foarte nisat, care sigur are un numar mic de cautari, atunci reteaua de continut poate fi solutia pentru tine.
Utilizatorii acceseaza si navigheaza pe site-uri pentru continutul acestora, iar daca acestea sunt de buna calitate si interesante pentru vizitatori, timpul petrecut pe site-urile respective creste si totodata increderea acordata acestora.
Acum intelegi de ce site-urile de review-uri, comunitatile, forumurile sau blogurile nisate sunt „incarcate” cu bannere si advertoriale ?
Intr-un articol trecut am scris mai multe informatii despre bugetele pentru Google AdWords.
In continuare am sa-ti prezint 5 motive pentru care trebuie sa utilizezi Google Display Network in campaniile tale de promovare online.
Alegeti locul si momentul in care apar anunturile: AdWords te poate ajuta sa ajungi la clienti oricand, oriunde si oricum doresti sa-i atragi. Afla cum poti afisa pentru clientii dintr-o anumita locatie geografica, de pe anumite tipuri de site-uri sau dispozitive sau chiar intr-un anumit interval de timp.
1) Optiuni avansate de afisare a reclamelor
- in acest tip de campanie poti afisa reclame utilizatorilor in functie de topic sau interes, informatie pe care Google o are din istoricul de cautari si navigare a fiecaruia dintre noi.
- in functie de cuvintele cheie – poti seta afisarea reclamelor tale in functie de cuvintele cheie prezente intr-un context al unei pagini web.
- in functie de locatie – seteaza afisarea bannelor tale doar pe raza anumitor zone geografice de maxim interes pentru tine si afacerea ta.
- targetare demografica in functie de sex si varsta
- in functie de dispozitiv
Aici te poti ajuta mult de informatiile demografice din Google Analytics.
2) Bugete mai mici
La fel ca si in cazul campaniilor rulate in rezultatele motorului de cautare, nici aici nu este un buget minim stabilit pentru a porni imediat o campanie. Ba mai mult, de multe ori, costul per click (CPC-ul) poate fi mai mic intr-o campanie pe display.
3) Maxima expunere
Chiar daca reclamele au o rata relativ mica de click (CTR), trebuie sa vezi partea buna, cea in care reclamele tale primesc un numar foarte mare de vizualizari, lucru care te ajuta mult la awareness. Ruland mai mult timp astfel de campanii, utilizatorii pot asocia imaginea brand-ului tau cu produsul promovat, urmand apoi cautarea produsului in motorul de cautare.
Poti testa singur acesta teorie, daca nu ma crezi pe cuvant.
4) Mai multe optiuni de interactiune
Avand atat de multe optiuni de afisare a reclamelor, in timp, dupa mai multe teste, poti analiza la ce tip de continut reactioneaza mai bine audienta ta, dar si care este mai performant pentru generarea vanzarilor.
Prin Google Display Network poti rula reclame prin bannere statice, bannere animate .gif, clipuri video sau elemente interactive dezvoltate in flash, toate aceste formate putand fi afisate in mai multe dimensiuni.
5) Transparenta
Avand posibilitatea de a selecta site-urile pe care vrei sa te promovezi, audienta, cuvinte cheie si de a elimina ce consideri irelevant pentru tine…este exact ceea ce iti trebuie pentru afacerea ta.
Remarketing – „asul din maneca” prin care poti afisa reclame celor care ti-au vizitat deja site-ul sau anumite sectiuni din el, dar despre care am sa-ti povestesc mai multe intr-un alt material.
Cum te ajuta campaniile Google AdWords pe Display pentru a castiga mai mult clienti ?
Cunoscand traseul unui vizitator pana la stadiul de client, stii ca de mult se informeaza azi un utilizator pana sa ia decizia de cumparare. Ei bine, majoritatea acestor informatii pe care el le cauta, in mod sigur se regasesc pe alte site-uri web, prin care, cu ajutorul acestor campanii, iti poti afisa bannerele spre cei aflati intr-un anumit stadiu de cumparare.
Tot „secretul” in rularea acestor tipuri de campanii sta in creativitatea bannerelor utilizate, a mesajelor transmise si nu in ultimul rand a site-ului.
Sfaturi utile:
- construieste bannerele intr-un ton cu site-ul pe care vinzi produsele sau landing-ul de campanie,
- utilizeaza poze de calitate superioara si mesaje unice
- nu uita de logo si butonul de call 2 action care trebuie sa fie bine evidentiat
- testeaza, testeaza…
- monitorizeaza performanta bannerelor (culoare, dimensiune, mesaje, produse promovate)
Inainte de a incepe orice campanie, fa-ti un scenariu despre cum vrei sa decurga lucrurile, cu ce incepi, ce mesaje afisezi prima data, in functie de ce criterii (vizeaza stadiul de cumparare) si cui etc.
Cel mai important lucru pentru campania ta, este acela de a-ti stabili corect obiectivele de business, a le transpune in site si a le seta corect in Google Analytics, dupa care sa monitorizezi campaniile.
Citeste: despre goals in Google Analytics si despre monitorizarea campaniilor cu URL builder.
Exemple de bannere folosite in campaniile de Remarketing de catre magazine online si site-uri din Romania
Dupa cum ai putut observa, trend-ul la magazinele online este de a merge spre campanii RTB (real time bidding) , o tehnologie mai avansata decat clasicul remarketing, care poate afisa vizitatorilor magazinului tau, doar acele produse care deja le-am vazut, dar nu le-au cumparat inca.
Optiunile de promovare prin serviciul Google AdWords, practic nu are limite, totul depinde de imaginatia ta, dorinta de implicare si buget.
Citeste inca 3 articole interesante:
- Campanii Google AdWords in B2B
- Cuvintele cheie negative in Google AdWords
- Ghidul Goolge AdWords pentru a genera mai multe vanzari
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019
Confirmări/Notificări