Acest serviciu de publicitate de la Google are unul dintre cele mai importante roluri in intreg procesul de vanzare al unui site. Prin diferitele functii de afisare a reclamelor platite Google AdWords poate declansa nevoia fata de un produs, poate asista la vanzarea lui sau poate finaliza intreg ciclu de vanzare inceput pe un alt canal.
Subiectul acestui articol este unul pur educativ, care vine sa-ti spuna cu argumente, cum poti folosi Google AdWords pentru a genera mai multe vanzari pentru magazinul tau online.
In primul rand trebuie sa stii ca folosind doar AdWords for search (afisarea reclamelor tale in motorul de cautare pentru anumite cuvinte cheie) nu este intotdeauna suficienta. Aici depinde mult de strategia ta de vanzare, de cuvintele cheie folosite, de puterea brandului tau si chiar de concurenta, pentru ca ti-am mai spus: cel care iti viziteaza site-ul, de cele mai multe ori viziteaza si cateva site-uri concurente, iar decizia de cumparare ii apartine.
Cum Configuram Corect O Campanie Google AdWords
Aici pot sa-ti dau cateva informatii de baza, pentru ca de cele mai multe ori totul se adapteaza in functie de modelul de business si de tipul de produse vandute.
In primul rand trebuie pregatit magazinul pentru o astfel de campanie. Aici ma refer la cateva elemente de ordin tehnic care trebuie sa fie corecte (implementarea codului de Google Analytics, a codului de conversii din Google AdWords si a codului de remarketing). Tot aici este foarte importanta crearea unei legaturi intre contul de AdWords cu cel de Analytics, pentru a monitoriza corect impactul unei campanii asupra magazinul tau, interactiunea utilizatorilor in functie de cuvintele cheie etc.
Poti stabili de la inceput ce tip de promovare vrei sa faci:
- Search – vrei ca anunturile tale sa fie declansate la cautarea anumitor cuvinte cheie in motorul de cautare;
- Display – Google GDN – prin reteaua de site-uri partenere Google, se pot afisa reclame de tip text, bannere sau video. Folosind aceasta optiune, reclamele tale pot fi afisate pe publicatii importante din nisa ta, pe ziare online, bloguri, comparatoare de preturi si chiar pe site-urile concurentilor 🙂
- Remarketing – aceasta optiune permite afisarea reclamelor doar acelor persoane care ti-au vizitat site-ul, astfel ii poti aduce inapoi pe cei care inca nu au cumparat produsele tale. Mai jos am sa revin la acest subiect.
- Video – prin Google Adwords poti face reclama direct in YouTube (al 2-lea motor de cautare), dar despre acest subiect intr-un viitor articol.
In continuare trebuie vazut daca procesul de comanda functioneaza corect, daca nu sunt erori in site, daca se inregistreaza corect datele in Analytics, daca formularele din site sunt ok, numerele de telefon etc.
Pentru ca vorbim de un intreg ciclu de vanzare, stim ca site-ul trebuie sa fie pregatit pentru micro si macro conversii :
- abonare la newsletter
- urmarirea conturilor pe diferite retele sociale
- descarcarea unui material informativ
- vizualizarea unui clip de prezentare etc.
Pregatirea produselor sau categoriile de produse care urmeaza a fi promovate. Aici, in functie de bugete si experienta, se poate merge pe 2 directii:
- Utilizand cuvinte cheie mai generaliste poti targeta categorii / grupuri de produse. Pentru a obtine rezultate mai bune, se poate merge pe filtrarea rezultatelor din site si promovarea acelor produse. Exemplu : Ultrabook / Toshiba / SSD 128 gb sau Tablete / Samsung / 8″ / 4G sau Incaltaminte / Sport / Femei / marca Adidas / culoarea rosie / marimea 38.
- Pentru produsele de top, noile aparitii unde stii ca ai cea mai buna oferta comerciala, poti promova pagina de produs, folosind doar cuvintele cheie specifice acelui produs. Exemplu: : pret iphone 5s 16 gb, pret ipad air 16 gb 4g.
Crearea grupurilor de reclame si stabilirea cuvintelor cheie
Stim ca intreg procesul de promovare si marketing in general este unul continuu de optimizare si testare.
Poti tine o evidenta mai buna intregului cont si prin simplul fapt ca iti denumesti corect numele campaniilor ai a grupurilor de reclame, lucru care se reflecta si in Google Analytics, locul unde poti masura rezultate si interpreta date colectate.
Creeaza grupuri specifice pentru reclamele tale si adauga un numar cat mai restrans de cuvinte cheie, cat mai targetate. Un numar de 20-30 de cuvinte cheie pot fi suficiente pentru un Ad Group.
Fiecare anunt trebuie sa aiba minim 2 varinate de afisare, pot fi si 3-4. Astfel poti face a/b/n test pentru reclamele tale si vezi care din ele au o rata de click mai buna si mai departe, care au o rata de conversie mai mare.
Verifica quality score – scorul de calitate al cuvintelor cheie, pentru a vedea cat de relevante sunt cuvintele alese de tine pentru pagina la care face trimitere reclama ta. Cu un CTR bun si QS mare, poti reduce costul pe click. Acum ai inteles pentru ce e buna testarea si optimizarea ? 🙂
Foloseste cuvintele cheie negative, pentru a bloca declansarea anunturilor tale pentru anumite cuvinte cheie, care pot avea un efect negativ pentru tine:
- iti consuma bugetul fara sens
- iti creste costul pentru conversii
- iti scade scorul de calitate
- iti asociaza brandul intr-un context negativ
Citeste despre: Cuvintele cheie negative in Google AdWords
Pentru reclamele tale de tip text iti recomand folosirea extensiilor, cele mai utilizate fiind : sitelinks – afisarea mai multor link-uri pentru acelasi anunt, lucru care iti poate creste CTR-ul, call – afisarea numarului de telefon, care, pe telefoanele mobile are optiunea de click to call, afisarea locatiei – merge bine pentru promovarea locala si social extensions – care permite asocierea paginii de Google+ de reclama ta.
Promovarea prin bannere in Google Display Network
Cand doresti sa atragi atentia pentru anumite produse, cand numarul de cautari pentru produsele tale este destul de mic, ai un produs de nisa sau in alte cazuri particulare, acestea pot fi promovate prin bannere pe site-urile din reteaua de parteneri Google.
Folosind optiunile de targetare din contul tau, poti seta audientele carora vrei sa le afisezi bannerele tale, date demografice despre cei vizati sau chiar poti selecta anumite site-uri, dupa cum am precizat mai sus, publicatii de nisa, portaluri, ziare online, bloguri sau site-uri concurente.
Mai sus am spus ca prin remarketing poti afisa reclame celor care deja ti-au vizitat magazinul, dar nu au cumparat de la tine.
Poti construi liste speciale de remarketing in contul tau de Google AdWords, in care poti targeta pe toti cei care ti-au vizitat magazinul, toti cei care au vizitat produsele dintr-o anumita categorie, toti cei care au adaugat produsul in cos si toti cei care au finalizat comanda.
Dar, poti construi liste avansate in Google Analytics, unde poti targeta mult mai bine segmentele de utilizatori. Iata cateva exemple: toti cei care au ajuns in site din reclamele text AdWords si au vizitat mai mult de 3 pagini, toti cei din locatia geografica in care ai punct de desfacere, toti cei care au ajuns in site din Facebook sau newsletter.
Aici aspectul vizual al bannerelor si mesajul transmis conteaza enorm. Incearca sa fi aproape de viitorul tau client intr-un mod placut, elegant, nu sa-l hartuiesti prin foarte multe afisari sau cu mesaje deranjante care il duc cu gandul la faptul ca e „urmarit de tine„.
Focus pe recuperare cos
Merita acordat un buget separat pentru acesti utilizatori care au adaugat produsul in cos, dar nu au finalizat comanda din diferite motive. Prin bannere si mesaje trasmite avantajele pe care le are cand cumpara de la tine, iar daca business-ul si platforma iti permite, ofera acestora o promotie ;).
E important sa faci prima vanzare, dupa care, printr-o politica de client adecvata, ii poti face acestuia vanzari repetitive (unde este cazul), transformandu-l intr-un client fidel pentru o perioada mai lunga de timp.
Folosind corect intreaga suita de aplicatii disponibile in contul de Google AdWords, chiar nu mai poti spune ca acesta nu functioneaza pentru tine.
Da, e nevoie de munca, de analiza si de elaborarea unei strategii prin care sa fi mereu aproape de noul tau client, pe urma de a fi mereu langa el pentru a-l tine aproape o perioada cat mai lunga.
Stim ca azi deciziile de achizite se iau in timp, clientul din online a invatat sa compare ofertele, sa se informeze mai mult, sa astepte oferte etc. Sigur Google AdWords poate avea un aport considerabil in vanzarile tale.
Retine: prezenta reclamelor tale afisate in rezultatele motorului de cautare Google, trebuie sustinuta si de alte canale de promovare oferite atat de Google, cat si de altele precum social media, seo si email marketing. Daca in contul tau ai atat de multe optiuni, sigur acestea sunt puse acolo cu un scop anume, fiind dezvoltate in functie de comportamentul clientilor.
Analizeaza corect datale din Google Analytics si trage singur concluziile.
Citeste despre:
- Cuvintele cheie in procesul de vanzare
- Campanii Goolge AdWords in B2B
- Afla traseul unui vizitator pana la stadiul de client
Ce ne poti spune despre experienta ta cu Google AdWords ? Cum vezi o imbunatatire a rezultatelor ?
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019