Prezenta in social media nu mai este o noutate pentru nimeni, singura problema fiind faptul ca majoritatea clientilor asociaza acest fenomen cu simpla  lor prezenta pe facebook  prin intermediul unui cont de utilizator, lucru gresit pentru o firma. Cele mai importante retele de socializare precum Facebook, LinkedIn si Google+ permit crearea unei pagini de companie, aceasta putand fi urmarita de catre fanii acesteia, precum un cont de Twitter.

Intr-adevar orice utilizator poate crea o pagina pentru firma lui, dar in multe cazuri lucrurile se pot complica cand vine vorba de personalizarea unei pagini, de completarea corecta si completa a informatiilor sau integrarea acesteia cu pagina web.

Simpla prezenta = 0 (zero)

Inainte de a incepe activitatea pe retelele sociale trebuie sa vezi exact unde sunt clientii tai nu doar prietenii tai, pentru ca de cele mai multe ori nu cu ei faci afacerile :).  Chiar daca ai o pagina de companie corect creata pe retelele de socializare nu este suficient.

Mai sus am amintit doar 4 retele sociale, dar pentru orice afacere este foarte importanta activitatea de pe YouTube si Slideshare.

Pentru ca suntem in Romania, ne intereseaza activitatea in social media de aici, unde potrivit Facebrands  momentan sunt 15.346 de pagini pe Facebook, majoritatea fiind pagini de companii. Tot aici putem observa ca doar o parte din aceste firme au o anumita frecventa de postare, dar si mai putine sunt postarile cu mesaje corecte, relevante pentru afacerea lor.

NU doar oferte, reduceri, bonus-uri, gratuitati, cel mai mic pret

Social media este un canal de comunicare / socializare, nu este locul unde sa-ti intoxici clientii doar cu mesaje promotionale legate de reduceri si oferte. Astfel de mesaje sunt la indemana oricui mai ales la concurenta ta,  iar clientii nu mai „inghit” asa ceva.

Daca vrei sa iesi in fata si sa ai beneficii in urma activitatii tale pe retelele sociale trebuie sa fi diferit fata de restul, trebuie sa fi creativ, sa ai o activitate constanta nu doar o prezenta si cel mai important, sa interactionezi cu comunitatea creata in jurul brandului tau.

Nu uita ca social media incepe de la blogul de companie, iar aici poti sa vezi cum ajuta un blog afacerea ta.

Raspunde la intrebari

Cine crezi ca stie / poate identifica corect mediul de comunicare care te poate ajuta atat pentru cresterea notorietatii brandului tau, cat si pentru cresterea / mentinerea numarului de clienti?

Este suficient timp in firma ta pentru a posta frecvent si corect informatii despre afacerea ta ?

Interactiunea cu utilizatorii cine o poate face ? Cine poate aplana intr-un mod profesional eventuale probleme aparute aici ?

Cui crezi ca ii poti incredita conturile firmei tale de social media ?

Cosmin Daraban

Comments

comments