Articolul de azi vine sa-ti arate concret comportamentul utilizatorilor tai din site pana in stadiul de a-ti deveni clienti. Daca inca mai crezi ca tu ai cel mai bun magazin, cele mai tari oferte, dar online-ul nu vinde, citeste mai departe, analizeaza problema si pe urma trage concluziile la rece.
Multi-Channel Funnels din Google Analytics, este o functie prezenta in contul tau de anul trecut (2012) , care iti arata interactiune utilizatorilor cu diferitele canale de marketing folosite de tine in promovare, pana in momentul conversiei (achizitie de bunuri si produse, completare formular de cerere oferta sau contact).
Inainte de momentul conversiei, clientii tai cerceteaza piata, produsul, compara preturi, in diferite locatii ( alte pagini ) si la diferite perioade calendaristice. In mod normal conversiile sunt masurate la ultimul click dat de utilizator, dar acum cu ajutorul Multi-Channel Funnels din Analytics, poti vedea mai multi pasi din acest traseu si canalele care au avut un aport in acest proces, chiar si primul click, care a declansat achizitia respectiva. Practic aici este vorba de conversii asistate.
Scenariu posibil :
Un utilizator interesant de produsul tau, cauta in google, vede reclama ta din AdWords, da click pe ea sau pe un rezultat organic, ajunge in magazinul tau, iti studiaza oferta, studiaza site-ul, iti da like la pagina ta de Facebook si pleaca in alta parte. Urmarind postarile tale din Facebook, ajunge iar in magazinul tau, vede noile oferte, iar acum se aboneaza la newsletter si pleaca iar, urmand a fi convins de a face o achizitie in urma ofertei tale trimisa cateva zile mai tarziu in newsletter.
Citeste articole relevante :
- Campanii Google AdWords In B2B
- Despre Pagina De Contact
- Despre Campaniile De Email Marketing
- Mai Multa Incredere Pentru Clientii Tai
- Anul Optimizarii Pentru Social Media
Crezi posibil acest scenariu ? In contul de Analytics a unui site activ, chiar il vezi.
5 Rapoarte In Google Analytics Multi Channles Funnels
1 ) Multi-Channel Funnels Overview – iti arata numarul total de conversii asistate si mai multe surse de trafic care au contribuit in acest sens, aici chiar te poti juca sa vezi combinatiile de canale de marketing ce rezultate au asupra vanzarilor tale.
2 ) Assisted Conversions – aici vezi numarul total de conversii pe zile, din ultimele 30 de zile si sursele de trafic ale acestora.
3 ) Top Conversion Paths – iti arata detalii din canalele de trafic, spre exemplu din Google poti sa vezi si cuvintele cheie care au adus clientul in site, atat din organic (cat se mai vede) cat si din AdWords.
4 ) Time Lag – in acest raport vezi numarul de zile trecute pana la actul de conversie din pagina ta. Momentan Google iti arata doar activitate ultimelor 30 de zile in acest raport.
5 ) Path Lenght – acest ultim raport iti arata numarul de vizite facute pana la conversie.
Acum crezi in scenariul prezentat mai sus ? 🙂 Aproape pentru orice tip de business pagina ta trebuie promovata pe mai multe canale, daca nu o faci tu o face concurenta, iar efectele negative le simti tu. Online-ul merge, aduce clienti pentru majoritatea afacerilor prezente aici, diferenta de numar o face comunicarea si implicare ta in proiect. A fi numarul 1 pe Google este super important, dar nu suficient.
Analizand datele din Google Analytics Multi-Channel Funnels, iti poti face o imagine mai buna asupra eforturilor tale depuse in marketingul online, asupra valorii unui mediu de promovare sau asupra alocarii bugetelor in directia profitabila. Acum ai dovada perfecta a faptului ca toate canalele de promovare produse de agentia ta, lucreaza impreuna pentru a genera vanzari si conversii.
Sfat util: utilizeaza mai multe canale de marketing in campaniile tale, fa masuratorile in mod corect asupra activitatilor tale, foloseste lista bine definita de remarketing, fi intr-o continua interactiune cu vizitatorii tai / comunitatea ta, fi pro activ in tot ceea ce faci si inarmeaza-te cu rabdare :).
Practic acest articol poate fi considerat o completare la Cuvintele Cheie In Procesul De Vanzare .
P.S. aceste capturi sunt luate din conturile de Google Analytics ale clientilor nostri.
Tu cate canale de promovare online folosesti ? Care sunt acestea ? De care esti mai multumit ?
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019
Confirmări/Notificări