2012 a fost anul in care foarte multe afaceri din Romania au inteles importanta expunerii lor in social media, mai exact prezenta pe retelele sociale si integrarea acestora in paginile web. Daca pana acum pentru o pagina web era important SEO – optimizarea pentru motoarele de cautare, acum trebuie sa avem si SMO – optimizarea pentru social media.
Practic pentru o afarcere cu prezenta online, social media inseamna umanizarea acelui business. Faptul ca esti prezent acolo, dezvolti o comunitate in jurul brandului tau, comunici cu aceasta, este un lucru extrem de important, iar acum a devenit obligatorie. Daca nu vrei sa faci aceste lucruri, vezi ce fac liderii din piata, vorbeste cu un consultant in domeniu, pe urma intreaba-te de ce nu-ti merge treaba.
SMO – Social Media Optimization ?
Precum in cazul serviciilor SEO, optimizarea pentru social media are doua parti importante: optimizarea on site si activitatea off site. Prima parte presupune integrarea butoanelor de share de la diferite retele sociale potrivite nisei tale, a da posibilitatea utilizatorilor logati intr-o retea sa comenteze in site-ul tau, a permite logarea acestora in site-ul tau cu ajutorul contului personal dintr-o retea (asta se preteaza in general magazinelor online) si afisarea comunitatii tale in site.
De ce butoanele de social media share ? Pentru ca astfel dai posibilitatea vizitatorilor acelui site sa te promoveze si este gratuit.
Activitatea off site presupune implementarea strategiei tale de comunicare / promovare in social media. Poti sa ai un site OK optimizat, cu super continut, super produse si oferte, daca acestea nu sunt comunicate, ai sanse minime sa le vinzi. Faptul ca ai conturi pe anumite retele sociale, iar activitate pe aceste conturi este neglijata, nu-ti da dreptul de a spune ca ai o prezenta in social media. Social media inseamna umanizarea internetului, iar tu trebuie sa confirmi acest lucru prin activitatea ta.
De ce sa ai o activitate pe retelele sociale ? Pentru ca cei care iti urmaresc brandul iti sunt loiali, cu siguranta au mai mare incredere in serviciile / produsele tale prin simplu fapt ca practic prin comunicarea cu ei, acestia teoretic „te cunosc”, au auzit de site si o sa te recomande la randul lor.
Mediul online este intr-o continua schimbare, iar daca vrei ca business-ul tau sa creasca trebuie sa te adaptezi mereu la acestea. Cum poti face acest lucru in cel mai simplu mod ? Sa te abonezi la newsletter-ul nostru unde saptamanal primesti informatii utile din acest domeniu si sa ne urmaresti pe retelele sociale ;).
Vrei sa stii cum stai cu optimizarea sitului tau ? Cere un audit gratuit si in cateva minute primesti raportul pe email.
Vezi acest video interesant despre social media in 2013
Citeste : SEO + Social Media = Love si afla cateva lucuri despre Gestionarea Conturilor De Social Media
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019